Diferencias en las preferencias lectoras de los futuros docentes según la lengua frecuente de lectura (gallego y español)

  1. Isabel Mociño González 1
  2. Carla María Míguez Álvarez 1
  1. 1 Universidade de Vigo
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    Universidade de Vigo

    Vigo, España

    ROR https://ror.org/05rdf8595

    Localización xeográfica da organización Universidade de Vigo
Revista:
Ogigia: Revista electrónica de estudios hispánicos

ISSN: 1887-3731

Ano de publicación: 2024

Título do exemplar: Monográfico: La lectura y la escritura en contextos educativos: una panorámica de investigaciones en el ámbito hispánico

Número: 36

Páxinas: 83-105

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Ogigia: Revista electrónica de estudios hispánicos

Resumo

Knowing the reading preferences of preservice teachers is essential due to their key role as trainers of readers. This study analyzes the reading preferences of students in the Early Childhood and Primary Education degrees according to the language in which they prefer to read (Galician or Spanish), taking into account the typologies, genres and subgenres of the selected literary works. The results show that, although there is a predominance of works in Spanish, in Galician we find a greater variety of genres and discoursive subgenres. The need to promote reading in Galician and to improve the literary training of preservice teachers is highlighted.

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