ESTILOS
Estudios de Traducción, Interpretación, Linguas Orais e Signaturas
Publicacións (11) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2025
-
Gender Bias in Machine Translation: Assessing Human Translators’ Responsibility.
Traducción y sostenibilidad cultural II: retos y nuevos escenarios (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 675-681
-
Relevance and effectiveness in translation planning into minoritized languages: an evaluation of translation subsidies in the Galician publishing industry
International Journal of the Sociology of Language
2024
-
Didáctica de la Traducción e Interpretación en España: un estudio de las tesis doctorales defendidas entre 1976 y 2022:
Didacticae. Journal of Research in Specific Didactics: / Revista d'Investigació en Didàctiques Específiques / Revista de Investigación en Didácticas Específicas., Núm. 15, pp. 1-22
-
Homogeneidad y variación lingüística en la lengua de signos: la lengua de signos de/en Extremadura
REVLES: Revista de estudios de lenguas de signos, Núm. 6, pp. 40-64
2023
-
Cross-curricular Training of Specialized Translators: an Interdisciplinary Didactic Experience in Economic and Technical Translation
CLINA: an interdisciplinary journal of translation, interpreting and intercultural communication, Vol. 9, Núm. 2, pp. 17-40
-
Hacia la certificación de la traducción/interpretación de textos científicos y académicos a la lengua de signos española
REVLES: Revista de estudios de lenguas de signos, Núm. 5, pp. 201-226
-
Linguistic attitudes and ideologies in Spanish Sign Language: beliefs of deaf people in the face of variation in their language
Revista de Estudos da Linguagem, Vol. 31, Núm. 2, pp. 947-980
-
Los conceptos de función y calidad en la traducción: consideraciones en torno a las traducciones latinas del Corán
MonTI: Monografías de traducción e interpretación, Núm. 15, pp. 141-178
-
Self-Efficacy and Self-Awareness in Scientific Translators' Education: A Preliminary Study
Cadernos de tradução, Vol. 43, Núm. 1
2022
-
Variation in Spanish accounting terminology Implications for translators
Terminology, Vol. 28, Núm. 1, pp. 65-102
2021
-
¿Qué supone ser sordo a nivel escolar? Reflexiones sobre educación inclusiva y bilingüe a partir del corpus CORALSE
Revista de estilos de aprendizaje = Journal of Learning Styles, Vol. 14, Núm. 27, pp. 46-61