Departamento
Filoloxía inglesa, francesa e alemá
Capítulos de libro (10) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2017
-
(Un)Veiling Women's Bodies: Transnational Feminisms in Emer Martin's Baby Zero
NARRATIVES OF DIFFERENCE IN GLOBALIZED CULTURES: READING TRANSNATIONAL CULTURAL COMMODITIES (PALGRAVE), pp. 223-244
-
Grammaticalisation
The Routledge Handbook of Pragmatics (Taylor and Francis), pp. 277-294
-
La convergencia en las voces de la migración: confluencias lingüísticas, culturales y genéricas
Voies de convergence dans l'espace ibéro-gallo-roman (Éditions Le Manuscrit), pp. 313-332
-
Las construcciones N1N2 como realizaciones actanciales del sustantivo en francés y su tratamiento en el diccionario multilingüe PORTLEX
Interacción entre gramática, didáctica y lexicografía: estudios contrastivos y multicontrastivos (De Gruyter Mouton), pp. 193-207
-
Monstrous mothers and mutant others: Bodies out of place in emer martin's baby zero
National Identities and Imperfections in Contemporary Irish Literature: Unbecoming Irishness (Palgrave Macmillan), pp. 147-162
-
Monstrous mothers and mutant others: bodies out of place in Emer Martin's Baby Zero
National identities and imperfections in contemporary Irish literature: unbecoming Irishness (Palgrave Macmillan Reino Unido), pp. 147-162
-
Old variables, new meanings: Resignifi cation of rural speech variants in São Paulo's urban ecology
Urban Sociolinguistics: The City as a Linguistic Process and Experience (Taylor and Francis), pp. 58-76
-
Posthuman affect in the global empire: Queer speculative fictions of Canada
Beyond "Understanding Canada": Transnational Perspectives on Canadian Literature (University of Alberta), pp. 151-171
-
Prosodia y doblaje: caracterización rítmica de las lenguas y ajuste efectivo de los enunciados
El doblaje: nuevas líneas de investigación (Comares), pp. 65-78
-
Usar el "Wiktionnaire" en el aula de francés lengua extranjera: una propuesta de actividades desde el enfoque por tareas
Lexicografía y didáctica: Diccionarios y otros recursos lexicográficos en el aula (Peter Lang USA), pp. 377-398