Capítulos de libro (26) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2012

  1. A divulgación científica como experiencia multidisciplinar: o documental "Ciencia no camiño"

    Xornada de Innovación Educativa 2011 ([Vigo], Universidade Vigo, Área de Formación e Innovación Educativa, D.L. 2012), pp. 147-152

  2. Aplicación de técnicas de formación en liña (e-learning) para o ensino de electrónica de potencia

    Innovar na universidade: experiencias do profesorado ([Vigo], Vicerreitoria de Formación e Innovación Educativa, Universidade de Vigo, D.L. 2012), pp. 119-122

  3. Aprender jugando: fundamentos de termografía en asignaturas de teledetección

    Xornada de Innovación Educativa 2012 (Universidade de Vigo), pp. 343-355

  4. Aprendizaje por inmersión en los procesos de Ingeniería del Software: estrategias colaborativas, juegos de rol y Web 2.0

    Investigaciones sobre docencia universitaria y nuevas metodologías (Educación Editora), pp. 201-206

  5. Biological rhythms, drug delivery, and chronotherapeutics

    Fundamentals and Applications of Controlled Release Drug Delivery (Springer US), pp. 359-443

  6. Conclusiones and Open Trends

    Recommender systems for the social web (Springer Alemania), pp. 211-222

  7. Desenvolvemento de materiais innovadores para o ensino universitario das ciencias

    La formación y las nuevas tecnologías en la docencia universitaria (Educación Editora), pp. 329-333

  8. Episcopic coaxial illumination device for the simultaneous recording of the speckle signature in the spectrum and in the image of scattering reflective surfaces

    SPECKLE 2012: V International Conference on Speckle Metrology : 10-12 september 2012 : Vigo, Spain (SPIE, The International Society for Optics and Photonics,)

  9. Fishway Optimization Revisited

    Mathematics in Industry, pp. 545-551

  10. From the farm to fork: Information security accomplishment in a RFID based tracking chain for food sector

    Security and Trends in Wireless Identification and Sensing Platform Tags: Advancements in RFID (IGI Global), pp. 237-270

  11. Implantación dun proceso de avaliación continua cunha plataforma de telensino

    Innovar na universidade: experiencias do profesorado ([Vigo], Vicerreitoria de Formación e Innovación Educativa, Universidade de Vigo, D.L. 2012), pp. 41-44

  12. Implicit Trust Networks: A Semantic Approach to Improve Collaborative Recommendations

    Recommender systems for the social web (Springer Alemania), pp. 107-119

  13. Innovative bioinspired sic ceramics from vegetable resources

    Handbook of Intelligent Scaffolds for Tissue Engineering and Regenerative Medicine (Pan Stanford Publishing Pte. Ltd.), pp. 51-67

  14. Introdución á aprendizaxe informal semidirixida

    Innovar na universidade: experiencias do profesorado ([Vigo], Vicerreitoria de Formación e Innovación Educativa, Universidade de Vigo, D.L. 2012), pp. 103-105

  15. Metodología docente y evaluación de una asignatura de informática dentro de la formación universitaria de Oficiales de la Armada

    La docencia universitaria en el contexto educativo actual: retos y perspectivas de la docencia universitaria (Educación Editora), pp. 205-209

  16. Moving further in e-Iearning standardization: Towards a reference architecture

    Online Education using Learning Objects (Taylor and Francis), pp. 194-206

  17. O artigo científico como ferramenta didáctica no proceso de ensino-aprendizaxe das ciencias e tecnoloxías

    Xornada de Innovación Educativa 2012 (Universidade de Vigo), pp. 143-150

  18. O teatro científico como recurso didáctico

    Innovar na universidade: experiencias do profesorado ([Vigo], Vicerreitoria de Formación e Innovación Educativa, Universidade de Vigo, D.L. 2012), pp. 131-134

  19. Real-time traceability with sensing in RFID applications: Design issues

    Security and Trends in Wireless Identification and Sensing Platform Tags: Advancements in RFID (IGI Global), pp. 213-236

  20. SCORM and Social Recommendation: A Web 2.0 Approach to E-learning

    Recommender systems for the social web (Springer Alemania), pp. 195-207