Buchkapitel (23) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben

2012

  1. Aplicación de técnicas de formación en liña (e-learning) para o ensino de electrónica de potencia

    Innovar na universidade: experiencias do profesorado ([Vigo], Vicerreitoria de Formación e Innovación Educativa, Universidade de Vigo, D.L. 2012), pp. 119-122

  2. Aprender jugando: fundamentos de termografía en asignaturas de teledetección

    Xornada de Innovación Educativa 2012 (Universidade de Vigo), pp. 343-355

  3. Aprendizaje por inmersión en los procesos de Ingeniería del Software: estrategias colaborativas, juegos de rol y Web 2.0

    Investigaciones sobre docencia universitaria y nuevas metodologías (Educación Editora), pp. 201-206

  4. Biological rhythms, drug delivery, and chronotherapeutics

    Fundamentals and Applications of Controlled Release Drug Delivery (Springer US), pp. 359-443

  5. Conclusiones and Open Trends

    Recommender systems for the social web (Springer Alemania), pp. 211-222

  6. Episcopic coaxial illumination device for the simultaneous recording of the speckle signature in the spectrum and in the image of scattering reflective surfaces

    SPECKLE 2012: V International Conference on Speckle Metrology : 10-12 september 2012 : Vigo, Spain (SPIE, The International Society for Optics and Photonics,)

  7. Fishway Optimization Revisited

    Mathematics in Industry, pp. 545-551

  8. From the farm to fork: Information security accomplishment in a RFID based tracking chain for food sector

    Security and Trends in Wireless Identification and Sensing Platform Tags: Advancements in RFID (IGI Global), pp. 237-270

  9. Implantación dun proceso de avaliación continua cunha plataforma de telensino

    Innovar na universidade: experiencias do profesorado ([Vigo], Vicerreitoria de Formación e Innovación Educativa, Universidade de Vigo, D.L. 2012), pp. 41-44

  10. Implicit Trust Networks: A Semantic Approach to Improve Collaborative Recommendations

    Recommender systems for the social web (Springer Alemania), pp. 107-119

  11. Innovative bioinspired sic ceramics from vegetable resources

    Handbook of Intelligent Scaffolds for Tissue Engineering and Regenerative Medicine (Pan Stanford Publishing Pte. Ltd.), pp. 51-67

  12. Introdución á aprendizaxe informal semidirixida

    Innovar na universidade: experiencias do profesorado ([Vigo], Vicerreitoria de Formación e Innovación Educativa, Universidade de Vigo, D.L. 2012), pp. 103-105

  13. Metodología docente y evaluación de una asignatura de informática dentro de la formación universitaria de Oficiales de la Armada

    La docencia universitaria en el contexto educativo actual: retos y perspectivas de la docencia universitaria (Educación), pp. 205-209

  14. Moving further in e-Iearning standardization: Towards a reference architecture

    Online Education using Learning Objects (Taylor and Francis), pp. 194-206

  15. O artigo científico como ferramenta didáctica no proceso de ensino-aprendizaxe das ciencias e tecnoloxías

    Xornada de Innovación Educativa 2012 (Universidade de Vigo), pp. 143-150

  16. Real-time traceability with sensing in RFID applications: Design issues

    Security and Trends in Wireless Identification and Sensing Platform Tags: Advancements in RFID (IGI Global), pp. 213-236

  17. SCORM and Social Recommendation: A Web 2.0 Approach to E-learning

    Recommender systems for the social web (Springer Alemania), pp. 195-207

  18. Semantics in the domain of eGovernment

    Semantic Technologies in Content Management Systems: Trends, Applications and Evaluations (Springer-Verlag Berlin Heidelberg), pp. 65-73

  19. SimuMANET: An open-source based remote tool in the lab

    Technological Advancements and Applications in Mobile Ad-Hoc Networks: Research Trends (IGI Global), pp. 408-443

  20. SimuMANET: experiencia sobre o uso de software libre para a realización de proxectos de fin de carreira

    Innovar na universidade: experiencias do profesorado ([Vigo], Vicerreitoria de Formación e Innovación Educativa, Universidade de Vigo, D.L. 2012), pp. 201-204