Aprendizaje de la Teoría de la Relatividad Restringida de Einstein. Estado de la Cuestión

  1. Xabier Prado Orbán 1
  2. José Manuel Domínguez-Castiñeiras 1
  3. Iván Area 2
  4. Ángel Paredes 2
  5. Jorge Mira 1
  1. 1 Universidade de Santiago de Compostela
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    Universidade de Santiago de Compostela

    Santiago de Compostela, España

    ROR https://ror.org/030eybx10

  2. 2 Universidade de Vigo
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    Universidade de Vigo

    Vigo, España

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Revue:
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias

ISSN: 1697-011X

Année de publication: 2020

Volumen: 17

Número: 1

Pages: 1103

Type: Article

DOI: 10.25267/REV_EUREKA_ENSEN_DIVULG_CIENC.2020.V17.I1.1103 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccès ouvert editor

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Objectifs de Développement Durable

Résumé

In this article we analyze the learning difficulties of Einstein's Theory of Restricted Relativity. The information has been obtained and selected from the Web of Science, Scopus, Educational Resources Information Center and Google Scholar databases, taking into account the Journal Citation Reports (JCR), Scimago Journal Rank (SJR) and Composite Index of Secondary Dissemination (ICDS). For the analysis and the conclusions the learning difficulties of the students related to the Restricted Relativity of Einstein were established, with respect to the following concepts: Space and time. Causality and simultaneity. Reference frames. Energy. Mass. Light. This study has been the basis for the design of a teaching proposal based on the geometric formulation of Minkowski, aimed at high school students

Information sur le financement

X. P. y J. M. D. C. hacen constar que el presente trabajo se enmarca en los proyectos ESPIGA (PGC2018- 096581-B-C22) y EAMARE-STEAM (EDU2017-84979-R) y agradecen la financiación al fondo Europeo de Desarrollo Regional (FEDER)/Agencia Estatal de Investigación del Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades. I. A. agradece la ayuda de los proyectos ED431B 2018/57, de la Consellería de Educación, Universidad y Formación Profesional (Xunta de Galicia) y FIS2017-83762-P, del Ministerio de Economía, Industria y Competitividad. Á. P. agradece la ayuda de los proyectos MTM2016–75140–P, de la Agencia Estatal de Investigación, co-financiado por fondos FEDER, y R 2016/022, de la Xunta de Galicia.

Financeurs

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