Padres y discapacidadconcepciones y afrontamientos

  1. Villavicencio Aguilar, Carmita Esperanza
Dirixida por:
  1. Silvia López-Larrosa Director

Universidade de defensa: Universidade da Coruña

Fecha de defensa: 28 de xullo de 2020

Tribunal:
  1. Francisca Fariña Rivera Presidenta
  2. Ramón González Cabanach Secretario/a
  3. José Jesús Gázquez Linares Vogal

Tipo: Tese

Teseo: 620314 DIALNET lock_openRUC editor

Resumo

Se sabe relativamente pouco sobre o funcionamiento das familias con fillos preescolares con discapacidad intelectual (DI) en Ecuador. Por isto, o obxectivo principal de este estudio é comparar as dimensións individuáis de afrontamento e control do estrés de páis/nais ecuatorianos de nenos/as preescolares con e sin DI, así como as variables familiares (cohesión, adaptabilidade e satisfacción familiar) e os apoios familiares e extrafamiliares que teñen. Se contóu con de 120 pais e nais de nenos/as preescolares con DI, e 295 pais e nais de nenos/as preescolares sin DI. Os instrumentos empregados foron o Cuestionario para a Entrevista, o cuestionario de “Percepción Social para persoas con síndrome de Down”, a escala de “Satisfacción familiar”, a “Escala de avaliación da adaptabilidade e a Cohesión familiar” e o “Inventario de Respostas de Afrontamento, CRI-A”. Os resultados indicaron que non había diferenzas significativas nos acordos entre os proxenitores de nenos/as con e sin DI excepto nos gastos económicos (de saúde e educativos). Os proxenitores de nenos/as con DI tiñan menos acordos que os proxenitores de nenos/as sin DI. Non se atoparon diferenzas significativas nas dúas mostras de proxenitores en ningunha variable familiar (cohesión, adaptabilidade e satisfacción familiar). Os proxenitores de nenos/as con DI percibían menos estrés, tiñan un maior control do estrés en situacións relacionadas cos seus fillos e empregaban máis estratexias de afrontamento centradas no problema en comparación con proxenitores de nenos sin DI.