Pautas para una reforma de la fiscalidad del transporte en España

  1. Alberto GAGO 1
  2. Xavier LABANDEIRA 1
  3. José M. LABEAGA 2
  4. Xiral LÓPEZ-OTERO 2
  1. 1 Rede, Universidade de Vigo
  2. 2 Universidad Nacional de Educación a Distancia
    info

    Universidad Nacional de Educación a Distancia

    Madrid, España

    ROR https://ror.org/02msb5n36

Revista:
Papeles de economía española

ISSN: 0210-9107

Ano de publicación: 2020

Número: 163

Páxinas: 98-116

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Papeles de economía española

Resumo

Increased energy-environmental taxation over the coming years will be fundamental to transitioning towards a decarbonised economy. This will pose a particularly important challenge for Spain where these figures have thus far played a marginal and uncoordinated role. This work puts forward and evaluates a series of proposals for reforms to road transport and aviation taxation, both crucial and delayed sectors in their transformation process. Simultaneously, this paper studies some issues of salience and institutional framework which are crucial to ensuring the effectiveness and viability of these figures.

Información de financiamento

Los autores agradecen el apoyo financiero del Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades y del Fondo Europeo de Desarrollo Regional a través del proyecto RTI2018-093692-B-I00 (Gago, Labandeira y López-Otero).

Financiadores

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