Adaptación gradual de la materia nuevas tecnologías aplicadas a la educación al crédito europeo
ISSN: 1695-288X
Year of publication: 2004
Volume: 3
Issue: 1
Type: Article
More publications in: RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa
Abstract
We are in the process of European convergence and in the development of the European Space of higher education it is necessary that we go carrying out proposals and experiences pilot related with the adaptation to the European credit and the integration of the derived demands of the ECTS. In this work we present, in the mark of a project pilot of the Faculty of Sciences of the Education in Ourense, a first approach of the subject of New Technologies applied to the Education to the European credit, this is, a reflection on the work volume in present hours and of autonomous work that the student must develop when studies our subject.
Bibliographic References
- Axencia Galega para a calidade do Sistema Universitario de Galicia: http://www.acsug.com
- Espacio Europeo de Educación Superior en la Universidad de Vigo: http://www.apv.uvigo.es/eees/
- Iglesias, M.L. y Raposo, M. (1998): “Una propuesta de formación inicial para el uso de medios y recursos tecnológicos para el futuro maestro de educación infantil y primaria”, Tendencias Pedagógicas, Nº extraordinario vol.1, pp. 127-136.
- Iglesias, M.L. y Raposo, M. (2001): “Propuesta de prácticas de nuevas tecnologías aplicadas a la educación basadas en talleres”, Actas del Congreso Internacional de Tecnología, Educación y Desarrollo sostenible. Edutec’01, Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia.
- Proyecto Tuning: http://www.relint.deusto.es/TUNINGProject/index.htm
- Real Decreto 1125/2003, de 5 de septiembre de 5 de septiembre, por el que se establece el sistema europeo de créditos y el sistema de calificaciones en las titulaciones universitarias de carácter oficial y validez en todo el territorio nacional (B.O.E. 18-9-2003).