Adaptación gradual de la materia nuevas tecnologías aplicadas a la educación al crédito europeo

  1. Raposo Rivas, Manuela
Journal:
RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa

ISSN: 1695-288X

Year of publication: 2004

Volume: 3

Issue: 1

Type: Article

More publications in: RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa

Abstract

We are in the process of European convergence and in the development of the European Space of higher education it is necessary that we go carrying out proposals and experiences pilot related with the adaptation to the European credit and the integration of the derived demands of the ECTS. In this work we present, in the mark of a project pilot of the Faculty of Sciences of the Education in Ourense, a first approach of the subject of New Technologies applied to the Education to the European credit, this is, a reflection on the work volume in present hours and of autonomous work that the student must develop when studies our subject.

Bibliographic References

  • Axencia  Galega  para  a  calidade  do  Sistema  Universitario  de  Galicia:  http://www.acsug.com 
  • Espacio  Europeo  de  Educación  Superior  en  la  Universidad  de  Vigo:  http://www.apv.uvigo.es/eees/ 
  • Iglesias, M.L. y Raposo, M. (1998): “Una propuesta de formación inicial para el uso  de medios y recursos tecnológicos para  el futuro maestro de educación infantil  y primaria”, Tendencias Pedagógicas, Nº extraordinario vol.1, pp. 127-136.  
  • Iglesias, M.L. y Raposo, M. (2001): “Propuesta de prácticas de nuevas tecnologías  aplicadas a la educación basadas  en talleres”, Actas del Congreso Internacional de  Tecnología, Educación y Desarrollo sostenible.  Edutec’01, Servicio de Publicaciones  de la Universidad de Murcia. 
  • Proyecto Tuning: http://www.relint.deusto.es/TUNINGProject/index.htm 
  • Real  Decreto  1125/2003,  de  5  de  septiembre  de  5  de  septiembre,  por  el  que  se  establece  el  sistema  europeo de  créditos y  el  sistema de  calificaciones  en  las  titulaciones  universitarias  de  carácter  oficial  y  validez  en  todo  el  territorio  nacional (B.O.E. 18-9-2003).