Internacionalización-cooperación nas pemes de Vigo e da súa área metropolitana

  1. Cal Bouzada, María Isabel
  2. Verdugo Matés, María Victoria
  3. Fernández-Jardón, Carlos María
Revista:
Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais

ISSN: 1132-2799

Ano de publicación: 2007

Título do exemplar: Solo e recursos naturais

Volume: 16

Número: 1

Páxinas: 173-186

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais

Resumo

O obxectivo deste traballo é a análise do proceso de internacionalización das pemes de Vigo e da súa área metropolitana. Para iso utilizáronse os resultados dunha enquisa realizada a empresas desa área xeográfica. Baseándonos no ¿modelo do proceso de internacionalización¿ (Uppsala-Model) e analizando a teoría asociada aos indicadores de magnitudes económicas, concretados cos comportamentos da empresa galega e utilizando técnicas multivariantes, cuantificouse o grao e a forma de internacionalización das pemes de Vigo e da súa área metropolitana

Referencias bibliográficas

  • ALBAUM, G. et al. (1994): International Marketing and Export Management. 2a ed. Cambridge: Addison-Wesley.
  • ALONSO, J.A.; DONOSO, V. (1994): Competitividad de la empresa exportadora española. Madrid: ICEX.
  • AUDRETSCH, D.B.; ELSTON, J.A. (2002): "Does Firm Size Matter? Evidence on the Impact of Liquidity Constraints on Firm Investment Behavior in Germany", International Journal of Industrial Organization, vol. 20, núm. 1, pp. 1-17.
  • CANTWELL, J.; SANTANGELO, G.D. (1999): "The Frontier of International Technology Networks: Sourcing Abroad the Most Highly Tacit Capabilities", Information Economics and Policy, vol. 11, núm. 1, pp. 101-123.
  • CAPON, N.; FARLEY, J.U.; HOEING, S. (1990): "Determinants of Financial Performance", Management Science, vol. 36, núm. 10, pp. 1143-59.
  • CAVES, R.E. (1982): Multinational Enterprise and Economic Analysis. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
  • DALLI, D. (1995): "The Organization of Exporting Activities: Relationships between Internal and External Arrangements", Journal of Business Research, vol. 34, núm. 2, pp. 107-115.
  • DANIELS, J.D.; BRACKER, J. (1989): "Profit Performance: Do Foreign Operations Make a Difference?", Management International Review, vol. 29, núm. 1, pp. 46-56.
  • DASS, P. (2000): "Relationship of Firm Size, Initial Diversification, and Internationalization with Strategic Change", Journal of Business Research, vol. 48, núm. 2, pp. 135-146.
  • DURÁN, J.J. (1987): "Decisiones de inversión directa en el exterior de la empresa española", Información Comercial Española, (marzo), pp. 73-86.
  • EPPINK, D.J.; VAN RHIJIN, B. (1988): "The Internationalization of Dutch Industry", Long Range Planning, vol. 21. núm. 5, pp. 54-60.
  • FRANKO, L. (1989): "Global Corporate Competition: Who's Winning, Who's Losing, and the R&D Factor as One Reason Why", Strategic Management Journal, vol. 10, núm. 2, pp. 49-74.
  • GERINGER, J.M.; BEARNISH, P.W.; DACOSTA, R.C. (1989): "Diversification Strategy and Internationalization: Implications for MNE Performance", Strategic Management Journal, vol. 10, núm. 2, pp. 109-119.
  • GONZÁLEZ GURRIARÁN, J. et al. (2001): Objetivos y estrategias en los mercados exteriores en las empresas de la madera en Galicia: una tipología. (Papeles de Trabajo). Instituto de Estudios Económicos de Galicia Pedro Barrié de la Maza.
  • HAAR, J.; ORTIZ-BUONAFINA, M. (1995): "The Internationalization Process and Marketing Activities: The Case of Brazilian Export Firms", Journal of Business Research, vol. 32, núm. 2, pp. 175-181.
  • JOHANSON, J.; WIEDERSHEIM-PAUL, F. (1975): "The Internationalization of the Firm- Four Swedish Cases", Journal of Management Studies, (outubro), pp. 305-322.
  • JOHANSON, J.; VAHLNE, J. (1977): "The Internatinalization Process of the Firm- A Model of Knowledge Development and Increasing Foreign Markets Commitments", Journal of International Business Studies, vol. 8, núm. 1, pp. 23-32.
  • JOHANSON, J.; VAHLNE, J. (1990): "The Mechanism of Internationalisation", International Marketing Review, vol. 7, núm. 4, pp. 11-24.
  • KEOWN, CH.F.; SYNODINOS, N.; JACOBS, L.; WORTHLEY, R. (1989): "Transnational Advertising-to-Sales Ratios: Do They Follow the Rules?", International Journal of Advertising Age, vol. 8, núm. 4, pp. 375-382.
  • KINDLEBERGER, C. (1969): American Business Abroad: Six Lectures on Direct Investment. New Haven: Yale University Press.
  • MIESENBÖCK, K. (1988): "Small Business Exporting: Literature Review", International Small Business Journal, vol. 6, núm. 2, pp. 42-61.
  • ROOT, F.R. (1994): Entry Strategies for International Markets. New York, NY: Lexington Books/Macmillan.
  • STOPFORD, J.M.; DUNNING, J.H. (1983): The World Directory of the Multinational Enterprises 1982-83. Detroit, MI: Gale Research Company.
  • STOPFORD, J.M.; WELLS, L.T. (1972): Managing the Multinational Enterprise. New York: Basic Books.
  • SULLIVAN, D.; BAUERSCHMIDT, A. (1990): "Incremental Internationalization: A Test of Johanson and Vahlne's Thesis", Management International Review, vol. 30, núm. 1, pp. 19-30.
  • VÁZQUEZ ORDÁS, C. (1995): "Estrategias de internacionalización de un negocio", Economía Industrial, núm. 304, pp. 101-117.
  • VERNON, R. (1971): Sovereignty at Bay: The Multinational Spread of U.S. Enterprises. New York: Basic Books.
  • ZANDER, I. (1999): "How do you Mean 'Global'? An Empirical Investigation of Innovation Networks in the Multinational Corporation", Research Policy, vol. 28, núm. 2-3, pp. 195-213.