XVIII Bienal de Sidneyuna mirada crítica a las antípodas

  1. Tejo, Carlos
Revista:
Quintana: revista de estudios do Departamento de Historia da Arte

ISSN: 1579-7414

Ano de publicación: 2013

Título do exemplar: Arredor da mirada

Número: 12

Páxinas: 205-215

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Quintana: revista de estudios do Departamento de Historia da Arte

Referencias bibliográficas

  • A. Bond, “Notes on the Catalogue and Exhibition” en The boundary rider: 9th Biennale of Sydney:15 December 1992-14 March 1993, Sídney: Biennale of Sydney, 1992, p. 14
  • B. Latour, “An Attempt at a “Compositionist Manifesto”” en 18 th Biennale of Sydney: all our relations, ed. cit., p. 67
  • C. de Zegher, “Arc, are, ark, arm, art… act!” en 18 th Biennale of Sydney: all our relations, ed. cit., p. 114
  • C. de Zegher, G. McMaster, “All our relations” en 18 th Biennale of Sydney: all our relations, Sídney: Biennale of Sydney, 2012, p. 49.
  • D. Birnbaum, “La arqueología de lo que nos espera” en Hans Ulrich Obrist. Breve historia del comisariado, Exit Publicaciones, Madrid, 2010, p. 260
  • G. McMaster, “Ntotemuck: commonalities among great differences” en 18 th Biennale of Sydney: all our relations, ed. cit., pp. 307-333
  • G.N. Bailey, “Shell Mounds, Shell Middens, and Raised Beaches in the Cape York Peninsula”, TAJA (The Australian Journal of Anthropology), Vol. 11, nº 2, December, 1977, pp. 132-143
  • J. Donald, “The beauty of Distance: Global Art in the Contex of the 17th Sydney Biennale”, YISHU: Journal of Contemporary Chinese Art, Vol. 9, nº 6, November-December, 2010, pp. 94-101
  • J. Gibson, “Biennale of Sydney 2002. Various Venues”, ArtForum International XLJ, nº 3, November, 2002, p. 198.
  • Jones, Sin título (ostras y tazas de té), (detalle), 2012, XVIII Bienal de Sídney, localización nº 18 de la Isla Inferior, Cockatoo Island. Fotografía de Carlos Tejo
  • L. Paroissien, “A partisan view of three decades”, Art & Australia, Spring, vol. 41, nº 1, 2003, pp. 60-69.
  • N. Waterlow, “European Dialogue” en European dialogue: The third Biennale of Sydney at The Art Gallery of New South Wales, The Australian Center for Photography and other venues: 14 April-27 May 1979, Sídney: Biennale of Sydney, 1979, sin paginar, (Traducción del autor).
  • P. Greenaway, “Australia en ARCO’02” en VVAA, ARCO’02. Feria Internacional de Arte Contemporáneo, Madrid: IFEMA, 2002, pp. 486-487.
  • R. Block, “Art is beautiful… but it makes a lot of work” en VVAA. The readymade boomerang. Certain relations in 20th century art, Sídney: Biennale of Sydney, 1990, p. 10
  • W. Wright, “Director’s Statement” en Vision in disbelief. The fourth Biennale of Sydney, 7th April-23rd May 1982, Sídney: Biennale of Sydney, 1982, p. 9.
  • W. Wright, “Vision in disbelief”, 4th Biennale of Sydney, 1982, [Consulta: 12/11/2012]. http://www. biennaleofsydney.com.au/about/history/1982
  • Walsh Bay Arts Precinct Vision [Consulta: 03/04/2013]. http://www.arts.nsw. gov.au/wp-content/uploads/2010/10/ 2012-reduced-size1.pdf 39