Integración de los graduados universitarios en el mercado profesional. Formación en competencias horizontales.

  1. Gómez-Juncal, Rocío 1
  2. García, Silvia
  3. Varela, Cristina
  1. 1 Universidade de Vigo
    info

    Universidade de Vigo

    Vigo, España

    ROR https://ror.org/05rdf8595

Revista:
Revista de estudios e investigación en psicología y educación

ISSN: 2386-7418

Ano de publicación: 2015

Título do exemplar: XIII Congreso Internacional G-P de Psicopedagogía. Área 7: FORMACIÓN Y TRANSICIÓN PARA EL MUNDO DEL TRABAJO

Número: 7

Páxinas: 1-7

Tipo: Artigo

DOI: 10.17979/REIPE.2015.0.07.164 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Revista de estudios e investigación en psicología y educación

Resumo

As habilidades sociais de comunicación, por ser capacidades cognitivas que se veñen demandando cada vez con máis forza na sociedade da información actual, onde os cambios son constantes e requiren dunha adaptación aos mismos de forma fluida e versátil, son capacidades que é necesario coñecer para afondar no seu desenvolvemento, xa que as empresas cada vez as valoran máis, sendo a súa importancia tal que poden marcar a diferencia á hora de conseguir un emprego. Ante currículums similares, as habilidades sociais soen decantar a balanza hacia aqueles candidatos que destacan polas “destrezas” como a seguridade nun mesmo ou o control emocional. Por todo o anteriormente exposto, consideramos que a intervención na mellora do coñecemento das potencialidades dos recén titulados, os situará en mellor lugar na consecución dun posto de emprego adaptado ás súas necesidades, por eso axudarlles a conseguir unha presentación óptima do seu perfil profesional, conseguir que preparen o seu dossier de traballos realizados durante a súa formación universitaria, conseguindo que os presenten dun xeito que transmita seguridade ó empregador, fará que os recén titulados estean nunha posición de ventaxa frente a outros iguais que non recibiran este tipo de formación.  Neste traballo de investigación preténdese comparar entre dous grupos de titulados universitarios, que se diferencian na formación en habilidades sociais profesionais, as diferencias na incorporación laboral en diferentes áreas: tempo de espera para a incorporación, calidade  e adaptación á mesma, entendendo que a intervención educativa transversal terá impacto no éxito na incorporación profesional, e a autopercepción exitosa neste aspecto.

Referencias bibliográficas

  • Alarcón, J.M. (2005). Educar valores en grupo. Málaga: Ediciones Aljibe.
  • Bennet, C., Foreman-Peck, L., y Higgins, C. (1996) Researching into teaching methods in colleges and universities. London:Cogan Page.
  • Biggs, J. (2003). Teaching for quality learning at university. Buckingham: The Society for Research into Higher Education and Open University.
  • Caballo, M. (2005). Manual de entrenamiento y evaluación en habilidades sociales. Madrid: Siglo XXI.
  • Espada, J. P. (2007). Técnicas de grupo. Recursos prácticos para la educación. Madrid: Editorial CCS.
  • Gómez-Juncal, M.R., Dopico, D., y Varela, C. (2011) Necesidades formativas percibidas en egresados universitarios de diseño. I+D Diseño. Nº10 edición dixital. (http://www.i-diseno.org/web_ddiseno/ddiseno-10/dol ores_dopico.htm)
  • Gómez-Juncal, M.R., y Dopico, D. (2008) Comunicación Oral en el 1º Congreso Internacional de Moda, CIM 2008, celebrado en Madrid del 22 al 24 de octubre de 2008, con el título “El papel de la personalidad y la creatividad en el Diseño de Moda”.
  • Gómez-Juncal, M.R., y Dopico, D. (2010) Comunicación Oral en el 1º International congress of design and innovation of Cataluña, celebrado en Sabadell del 18 al 19 de marzo de 2010 con el título “Estilos de enseñanza-aprendizaje: importancia de las
  • Comunicación Oral en el 1º International congress of design and innovation of Cataluña, celebrado en Sabadell del 18 al 19 de marzo de 2010 con el título “Estilos de enseñanza-aprendizaje: importancia de las técnicas de desarrollo de la creatividad en estudiantes de diseño” Publicada en las Actas de Abstracts del congreso (pp.51). ISBN978-84-936165-1-9
  • Hernández, J.S. (2005) Un modelo para formar estilos de aprendizaje crítico y creativo en educación superior. Revista Comportamiento (7), PP. 24-34.
  • McCormick, Ch. (2002) Metacognition and Learning, en Reynolds, W.M. y Miller, G.E. (eds.), Handbooks of Educational Psychology, Chichester (West Sussex), John Wiley and Sons, pp. 47-57.
  • Salanova, M., Grau, R. M, y Martínez, I. M. (2005). Demandas laborales y conductas de afrontamiento: el rol modulador de la autoeficacia profesional. Psicothema. Vol 17, nº 3. Pp: 390-395.
  • Sayer, K., y Studd, R. (2006) Matching learning style preferences with suitable delivery methods on textile design programmes. International Journal of Technology and Design Education, 16, 163-176.
  • VV.AA. (2010). Europa 2020. Una estrategia para un crecimiento inteligente, sostenible e integrador. Comisión europea: Bruselas.