Los estudios de derecho en Alemaniaun ejemplo de formación jurídica al margen del sistema de Bolonia

  1. García Mosquera, Marta
Journal:
Revista Jurídica de la Universidad de León

ISSN: 2529-8941

Year of publication: 2018

Issue: 5

Pages: 117-125

Type: Article

DOI: 10.18002/RJULE.V0I5.5654 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

More publications in: Revista Jurídica de la Universidad de León

Abstract

One of the main characteristics of the so-called "Bologna process" consists of implementing the two-tier structure in university studies: Bachelor and Master. Nevertheless German did not join the Bologna Process in law studies, but have chosen to essentially keep their previous traditional structure. The paper aims to raise awareness of the fundamental features of legal education in Germany and to reflect on the basic consequences that derive from this for the main legal professions: the judiciary, the prosecutor's office and the attorney.

Bibliographic References

  • BALDUS, Christian, «Perspectivas de la ciencia jurídica en Alemania. A propósito del informe del Wissenschaftsrat», Anuario de Derecho Civil, vol. 66, I (2013).
  • LLABRÉS FUSTER, Antoni, «Els estudis de Dret a Alemanya», en: García Añón, José, Los estudios de Derecho en Europa: Alemania, Francia, Italia, Reino Unido e Irlanda, Universitat de Valencia, 2008.
  • RODRÍGUEZ ROSADO, Bruno, «La adaptación a Bolonia de los estudios jurídicos: autocomplacencia inglesa, resistencia alemana», Revista Jurídica de investigación e Innovación educativa, núm. 3, 2011.