Sen agardar a MurguíaCarta inédita de Rosalía de Castro a José Villaamil

  1. Anxo Angueira Viturro 1
  1. 1 Universidade de Vigo
    info

    Universidade de Vigo

    Vigo, España

    ROR https://ror.org/05rdf8595

Revista:
Follas novas: revista de estudos rosalianos

ISSN: 2530-3813

Ano de publicación: 2019

Número: 4

Páxinas: 10-33

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Follas novas: revista de estudos rosalianos

Resumo

O artigo dá a coñecer unha carta inédita de Rosalía de Castro dirixida a José Villaamil que se sitúa por volta de 1865 en Compostela. Ademais das cuestións asociadas ás relacións epistolares da nosa autora, a carta lévanos a indagar de novo nas relacións entre Rosalía, o teatro e o Liceo de la Juventud, máis prolongadas do que se supuña, e a reparar no teatro da Compostela de mediados da década de 1860. Por último, a partir da resposta da autora, examínase a polémica social e política, con implicacións literarias que aquí se poñen en relación con Rosalía e Pardo Bazán, sobre o uso de mantilla ou sombreiro nos teatros.

Referencias bibliográficas

  • Álvarez Ruiz de Ojeda, V. (2000): “Rosalía de Castro, actriz: noticias e documentos”. Revista de Estudios Rosalianos 1, 11-43.
  • Angueira, A. (2013): “Unha primeira edición de Cantares gallegos con fotografía, autógrafo e carta de Rosalía”. A Trabe de Ouro 95, 33-46
  • Barreiro, X. R. (2012): Murguía. Vigo: Xerais.
  • Barreiro, X. R. e Axeitos, X. L. (2003): Cartas a Murguía I. A Coruña: Fundación Barrié.
  • Barro, P. (2014): “As tres Rosalías”. https://rosalia.gal/as-tres-rosalias-un-textode-pepe-barro/ (última visita 20.12.2019)
  • Borobó (Raimundo García Domínguez) (1961): “Una cuartilla azul en la vida de Rosalía”. La Noche, 21.03.1961.
  • Bouza Brey, F. (1955): “La joven Rosalía en Compostela (1852-1856)”. Cuadernos de Estudios Gallegos 31, 201-257.
  • Carballo Calero, R. (1973): “Rosalía, actriz”. Cuadernos de Estudios Gallegos 86, 353-356.
  • Carré Aldao, E. (1927): “Estudio bio-bibliográficocrítico acerca de Rosalía de Castro. Su vida y su obra”. Boletín de la Real Academia Gallega 16, 53-54.
  • Castro, R. de (1881): El primer loco. Madrid: Moya y Plaza.
  • (2013): Cantares gallegos. Ed. de Anxo Angueira. Vigo: Xerais.
  • (2019): En las orillas del Sar. Ed. de Anxo Angueira. Vigo: Xerais.
  • Corujo Martín, I. (2017): “La mantilla entre tradición y modernidad moda, género y cultura material en la España de los siglos XVIII y XIX”. Letras femeninas 43, 28-45.
  • Ferreiro, M (2017): “Amizade, conexión epistolar e redes socioliterarias: Rosalía, Pondal (e Murguía). Follas novas. Revista de Estudos Rosalianos 2, 26-49.
  • García Martí, V. (1947, 2ª ed.): Rosalía de Castro. Obras completas. Madrid: Aguilar.
  • González Besada, A. (1916): Rosalía de Castro. Notas biográficas. Madrid: Biblioteca Hispania.
  • Iglesias Castelao, C. (2018): As orixes da fotografía en Galicia. Estudios composteláns do XIX. Santiago de Compostela: Alvarellos.
  • Murguía, M. (1862): Diccionario de escritores gallegos. Vigo: J. Compañel.
  • (1885): Los precursores. A Coruña: Latorre y Martínez.
  • Pardo Bazán, E. (1892): “Mantillas y sombreros”. Nuevo Teatro Crítico 23, 84-95.
  • Rodríguez, L. (2013): “O retrato de Portela que mudou a imaxe de Rosalía”.https://rosalia.gal/wpcontent/uploads/2019/11/O_desenho_de_Portela_que_mudou_a_imaxe_de_Rosalia.pdf (última visita 20.12.2019)
  • Sepúlveda, E. (1888): “La mantilla se va”. Madrid cómico, 31 de marzo.
  • (1892): “¿Volverá la mantilla...?”. El liberal de Tenerife, 21 de decembro.
  • Sánchez García, J. A. (1997): La arquitectura teatral en Galicia. A Coruña: Fundación Pedro Barrié de la Maza.
  • Santos Zas, Margarita (dir.) (2002): La Joven Galicia. Ed. facsímile. Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela.