Proposta de intervención sobre educación sexual nas escolasCentros Quérote+

  1. Brea Castro, Millán 1
  1. 1 Universidade de Vigo
    info

    Universidade de Vigo

    Vigo, España

    ROR https://ror.org/05rdf8595

Journal:
Revista de estudios e investigación en psicología y educación

ISSN: 2386-7418

Year of publication: 2017

Issue Title: XIV Congreso Psicopedagogía. Área 5: FAMILIA, ESCUELA Y COMUNIDAD

Issue: 5

Pages: 48-50

Type: Article

DOI: 10.17979/REIPE.2017.0.05.2290 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

More publications in: Revista de estudios e investigación en psicología y educación

Abstract

Social intervention in the sexuality and affectivity field with young people. Intervention in the sexuality and affectivity field with children, youth and their families continues to have several obstacles, especially in formal education. The schools are an important space for socialise and for the personal development of the students but it lacks critical spaces in relation to the messages they receive regarding the mass media. Quérote + Centers works with young people at the school, outside the same, and with families. Advice is essential when it comes to solve problems, supply, tools and create a critical attitude to deal with social messages, looking forward interactive and participatory learning.

Bibliographic References

  • Adelina, O. (2009) Guía para la educación afectivo-sexual en la ESO “Ni ogros ni princesas”. Consejería de Salud y Servicios Sanitarios del Principado de Asturias.
  • Alberte, J. R. (2001). Atención á diversidade e habilidades sociais. A Coruña: Deputación Provincial da Coruña.
  • Branden, N. (1994). Como mejorar su autoestima. Barcelona: Altaya.
  • Burela-Casal, G., Fernández-Ríos L. e Carrasco,T.L. (1997). Psicología preventiva. Avances recientes. Avances recientes en técnicas y programas de prevención. Madrid: Pirámide.
  • Castelo, C. (2005). Sexualidad humana: una aproximación integral. Barcelona: Panamericana.
  • Cruz, C. (2003) “Educación de las Sexualidades. Los puntos de partida de la Educación Sexual”. Madrid. Cruz Roja Juventud.