Concepciones sobre la naturaleza de la ciencia en el profesorado en formación inicial

  1. Serrallé-Marzoa, José Francisco
  2. Pérez Rodríguez, Uxío 1
  3. Lorenzo Rial, María Asunción 1
  4. Álvarez Lires, María Mercedes 1
  1. 1 Universidade de Vigo
    info

    Universidade de Vigo

    Vigo, España

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Revista:
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas

ISSN: 0212-4521 2174-6486

Año de publicación: 2021

Volumen: 39

Número: 3

Páginas: 113-133

Tipo: Artículo

DOI: 10.5565/REV/ENSCIENCIAS.3063 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Resumen

A questionnaire has been designed and validated to investigate the conceptions about science and its nature (NOS) among teachers in initial training, from whose results subsequent didactic interventions of teaching NOS in the classroom will be designed. The questionnaire, the sample (N = 385) and the validation procedure are described. The scale has a correct reliability and validity, so it is concluded that it can be useful for research related to this topic. A cluster analysis of the scale factor scores is also carried out, so as to segment the cases into groups of similar response profiles and to draw up «Teaching Types».

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