O papel da muller rural na preservación e transmisión do patrimonio na comarca do Orcellón (1940-1960)

  1. GONZÁLEZ BARREIRO, MARIA ALICIA
Dirixida por:
  1. Xosé Manuel Cid Fernández Director

Universidade de defensa: Universidade de Vigo

Fecha de defensa: 15 de marzo de 2022

Tribunal:
  1. Agustín Escolano Benito Presidente/a
  2. Rosana Martinez Román Secretaria
  3. Daniela Ramos Gonçales Vogal
Departamento:
  1. Análise e intervención psicosocioeducativa

Tipo: Tese

Resumo

GALEGO:Este estudo constitúe unha indagación no papel da muller rural na preservación e transmisión da cultura patrimonial, na primeira etapa do franquismo (1940- 1960), centrada na comarca do Orcellón, con especial énfase no local, na montaña. Tratase de identificar as circunstancias cotiás, que constituíron a vida de mulleres do rural, buscando o equilibrio entre o saber tradicional da comunidade e as novas esixencias do contexto político autoritario do réxime franquista. Describindo aos axentes educativos dese tempo, a educación patrimonial e o desenvolvemento cultural e formativo da xeración dos anos posteriores a guerra civil española. Afrontamos o papel das mulleres, como portadoras do patrimonio, polo rol que lle asigna a propia comunicade rural, sendo destinatarias dunha acción formativa especificamente deseñada polo réxime para a súa lexitimación. Consecuentemente queremos coñecer as circunstancias que rodearon a vida delas, no rural dos anos difíciles do primeiro franquismo, tendo en conta o seu papel na vida comunitaria e na educación á xente nova influenciada polas tradicións das sociedades rurais e polo horizonte trazado polo primeiro franquismo para as mesmas.CASTELLANO:Este estudio constituye una indagación en el papel de la mujer rural en la preservación y transmisión del patrimonio, en la primera etapa del franquismo (1940- 1960), centrada en la comarca de Orcellón, con especial énfasis en lo local, en la montaña. Se trata de identificar las circunstancias cotidianas, que constituyeron la vida de mulleres del rural, buscando el equilibrio entre el saber tradicional de la comunidad y las novas exigencias de un contexto político autoritario del régimen franquista. Describiendo los agentes educativos de ese tiempo, la educación patrimonial y el desarrollo cultural y formativo da la generación nacida en los años posteriores a la guerra civil española. Afrontamos el papel da las mulleres, portadoras del patrimonio, por el rol que le asigna la propia comunidad rural, siendo destinatarias de una acción formativa específicamente diseñada por el régimen para su legitimación. En consecuencia queremos conocer las circunstancias que rodearon la vida de ellas en el rural de los años difíciles del primer franquismo, teniendo en conta su papel en la vida comunitaria y en la educación de la gente joven influenciada por las tradiciones de las sociedades rurales e por el horizonte trazado por el régimen franquista para las mismas.