Viaje al fin de la nocheVisiones de lo monstruoso

  1. Ruiz de Samaniego, Alberto 1
  1. 1 Universidade de Vigo
    info

    Universidade de Vigo

    Vigo, España

    ROR https://ror.org/05rdf8595

Revista:
Quintana: revista de estudios do Departamento de Historia da Arte

ISSN: 1579-7414

Ano de publicación: 2022

Número: 21

Tipo: Artigo

DOI: 10.15304/QUINTANA.21.8591 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Quintana: revista de estudios do Departamento de Historia da Arte

Resumo

If the pandemic has been monstrous and has forced us to rethink our existence, it is not only because the monstrous is defined as what appears without having been predicted, but also because humanity's mode of existence that has always been traded to the limit. Both myth and artistic representation tend to appeal to this limit of real, but the current inflation of representations should not be confused with this.

Referencias bibliográficas

  • Beckett, Samuel. El mundo y el pantalón. Traducción de Manuel Arranz. Barcelona: Elba, 2017.
  • Blanchot, Maurice. La escritura del desastre. Traducción de Cristina de Peretti y Luis Ferrero Cariacedo. Madrid: Trotta, 2015.
  • Lyotard, Jean François. "El imaginario postmoderno y la cuestión del otro en el pensamiento y la arquitectura." En Pensar-Componer/ Construir-Habitar. San Sebastián: Arteleku, 1994.
  • McCarthy, Tom. Satin Island. Traducción de J. L. Amores. Málaga: Pálido Fuego, 2016.
  • Nancy, Jean-Luc. Corpus. Traducción de Patricio Bulnes. Madrid: Arena Libros, 2016.
  • Safranski, Rudiger. Heidegger y el comenzar. Traducción de Joaquín Chamorro. Madrid: Círculo de Bellas Artes, 2006.
  • Serres, Michel, Statues. Le second libre des fondationes. Paris : Flammarion, 1989.