Manuel Murguíaraza, celtismo e hexemonía

  1. Manuel Forcadela 1
  1. 1 Universidade de Vigo
    info

    Universidade de Vigo

    Vigo, España

    ROR https://ror.org/05rdf8595

Revista:
Follas novas: revista de estudos rosalianos

ISSN: 2530-3813

Ano de publicación: 2022

Número: 7

Páxinas: 42-65

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Follas novas: revista de estudos rosalianos

Resumo

Unha interpretación da figura de Manuel Murguía a partir da crítica da ideoloxía e a noción gramsciana de hexemonía. A lectura do significante raza condicionada pola posición no conflito social dentro de Galicia e nacional dentro do Estado Español. O celtismo como unha proposta de contrahexemonía.

Referencias bibliográficas

  • Bourdieu, Pierre. (1985). Qué significa hablar?: [Economía de los intercambios lingüísticos]. Akal.
  • Bourdieu, Pierre. (1989): «How schools help reproduce the social order», Currents Contents. Social and Behavioral Science, 8, 20 de febrero, p. 16.
  • Bourdieu, P. (1996). La violencia simbólica. Revista mundial de sociología, 2, 17-24.
  • Bourdieu, Pierre; Wacquant, L. (1995).: Respuestas Por Una Antropologia Reflexiva: IberLibro.
  • Callón, C. (2022). O libro negro da lingua galega. Xerais.
  • Cucurella, M. B. i. (2001). La opinión pública en Habermas. Anàlisi: Quaderns de comunicació i cultura, 26, 51-70.
  • Edwards, W. F. A. du texte. (1841). Des caractères physiologiques des races humaines considérés dans leurs rapports avec l’histoire ; Lettre à M. Amédée Thierry ; [Fragments d’un mémoire sur les Gaëls] / par W. F. Edwards.
  • Fernandez del Riego, F. (1983). Pensamento galeguista seculo xix. Galaxia.
  • Foucault, M. (1981). Un diálogo sobre el poder y otras conversaciones. Alianza
  • Pereira González, Fernando (2000). O pensamento antropolóxico de Manuel M. Murguía. Raza e Cultura. Cuadernos de estudios gallegos, 47(113), 327382.
  • Poulantzas, N. (1973). Fascismo y dictadura: La Tercera Internacional frente al fascismo. Siglo XXI de España Editores, S.A.
  • Teijeiro Fuentes, M. Á. (1996). Galicia y los gallegos en la literatura española del Siglo de Oro. Scriptura, 11, 203246.
  • Tettamancy Gastón, F. (1908). La revolución gallega de 1846. Librería Regional de Carré.
  • Gramsci, Antonio (1973). Antología. Edit. Ciencias Sociales. Habana.
  • Noguera Fernández, A. (2011). La teoría del Estado y del poder en Antonio Gramsci: Claves para descifrar la dicotomía dominción-liberación. Nómadas: Critical Journal of Social and Juridical Sciences, 29, 245-264.
  • Sancho Vich, Carlos. (2020). Una revisión de la interpretación nietzscheana de Stendhal como «buen europeo». Estudios Nietzsche: Revista de la Sociedad Española de Estudios sobre Friedrich Nietzsche, 2 20, 107125.
  • Máiz Suárez, Ramón. 1984. «Raza y mito céltico en los orígenes del nacionalismo gallego: Manuel M. Murguía». REIS: Revista Española de Investigaciones Sociológicas, n.o 25: 137-80.
  • Murguía, Manuel. 1865. Historia de Galicia. Lugo: Imprenta de Soto Freire, editor.
  • Villanueva Prieto, D. (1990). El polen de ideas: Teoría, crítica, historia y literatura comparada. Promociones y Publicaciones Universitarias, PPU.