Determinantes de la innovación en servicios en las empresas turísticas del austro ecuatoriano

  1. Zumba Zúñiga, María Fernanda
Dirixida por:
  1. Valentín Alejandro Martínez Fernández Director

Universidade de defensa: Universidade da Coruña

Fecha de defensa: 28 de xullo de 2023

Tribunal:
  1. Francisco Javier Paniagua Rojano Presidente/a
  2. Eva Sánchez Amboage Secretario/a
  3. José Rúas Araújo Vogal

Tipo: Tese

Teseo: 819501 DIALNET lock_openRUC editor

Resumo

Como afirman Thomas Lockwood e Edgar Papke, no seu libro Innovation by Design (2017), agora as empresas de todo tipo e tamaño están decididas a ser innovadoras, xa que a promoción desta disciplina está entre as súas principais prioridades, non obstante, tamén recoñecen. que as organizacións loitan diariamente por como implicar nas súas culturas os cambios necesarios para maximizar os seus obxectivos innovadores. Neste sentido, a finalidade desta investigación é explorar os determinantes da innovación nos servizos nas empresas turísticas do sur de Ecuador. Para acadar este obxectivo xeral propóñense tres de carácter específico: a) Determinar a influencia do capital humano no desenvolvemento do proceso de innovación nas empresas de servizos turísticos, b) Determinar a influencia da cooperación no desenvolvemento do proceso de innovación no sector turístico. empresas de servizos e c) Coñecer a actitude e predisposición dos directivos para adoptar prácticas innovadoras nas empresas de servizos turísticos. Para iso, desenvólvese unha metodoloxía de investigación mixta. En primeiro lugar, ponse en práctica un estudo con enfoque cuantitativo para explorar en que medida se relacionan as variables: capital humano e cooperación co proceso de innovación, onde a enquisa se utiliza como ferramenta de recollida de información e análise. En segundo lugar, realízase un estudo con enfoque cualitativo para obter unha visión máis próxima e real das prácticas de innovación que se levan a cabo. Nesta fase utilizouse a entrevista estruturada, sendo aplicada en 14 empresas turísticas significativas. Os resultados cuantitativos indican que a relación de dependencia entre as variables do estudo é débil, mentres que os resultados cuantitativos mostran un desenvolvemento inicial das prácticas de innovación nos servizos.