A visibilización do deporte e das manifestacións físico-expresivas femininas no IES Illa de Tambo

  1. Antonio Novo Carballal
Revista:
Eduga: revista galega do ensino

ISSN: 2171-6595

Ano de publicación: 2023

Número: 84

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Eduga: revista galega do ensino

Resumo

Tratouse dunha actividade participativa, gráfica e con soporte de imaxe e son na que se enfatizou a realidade do deporte feminino nunha escala de convivencia propia dun centro de 500 estudantes aproximadamente. Utilizouse unha ferramenta de integración educativa singular e efectiva para apoderar e dar valor engadido de xénero: a discriminación positiva, posto que se solicitou a imaxe de deportistas do noso instituto para que no marco da realización dun vídeo con base musical, as instantáneas das nosas alumnas deportistas sexan vistas e contempladas en positivo por toda a comunidade educativa.

Referencias bibliográficas

  • Carballal, A. N., Pereira, M. D. P. M. & Rodríguez, A. F. (2020). Comparativa de resultados académicos de alumnado no federado y federado en distintos tipos de deportes en Galicia. EmásF: revista digital de educación física, (64), 70-79.
  • De Quel Pérez, Ó. M., García, E. F., & Miñano, M. J. C. (2010). Percepción de dificultades para la práctica de actividad física en chicas adolescentes y su evolución con la edad. Apunts Educación Física y Deportes, (99), 92-99.
  • Espada-Mateos, M., & Galán, S. (2017). Evaluación de las barreras para la práctica de actividad física y deportiva en los adolescentes españoles. Revista de Salud Pública, 19, 739-743.
  • EtxAnIz, I. E. (2005). Autoconcepto físico y satisfacción corporal en mujeres adolescentes según el tipo de deporte practicado. Apunts Educación Física y Deportes, (80), 5-12.
  • Gómez, I. G., Torregrosa, M., Ramis, Y., & Jaenes, J. C. (2018). Remando contracorriente: facilitadores y barreras para compaginar el deporte y los estudios. Revista Andaluza de Medicina del Deporte, 11 (1), 12-17.
  • Gómez López, M. T., Alfaro Gandarillas, E., & Vázquez Gómez, B. (2018). El acceso de las mujeres al deporte profesional: el caso del fútbol. FEMERIS: Revista Multidisciplinar de Estudios de Género, 3 (2), 178-180.
  • Monforte, J., & Colomer, J. Ú. (2019). ‘Como una chica’: un estudio provocativo sobre estereotipos de género en educación física (‘Like a girl’: a provocative studyongenderstereotypes in physicaleducation). Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, (36), 74-79.
  • Muñoz González, B., Rivero Jiménez, B., & Fondón Ludeña, A. (2013). Feminidad hegemónica y limitación en la práctica deportiva.
  • Pérez, P. R. Á., Jorge, D. P., Ramallal, M. E. G., & Aguilar, D. L. (2014). La formación universitaria de deportistas de alto nivel: análisis de una compleja relación entre estudios y deporte. Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, (26), 94-100.