Miguel Ángel
Queiruga Dios
Alumno/a tese / doutorado
JOSE BENITO
VAZQUEZ DORRIO
CATEDRATICO/A UNIVERSIDADE - TEMPO COMPLETO
JOSE BENITO VAZQUEZ DORRIO-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (15)
2024
-
Hands-on visualization of the effect of fictitious forces with a laser pointer
European Journal of Physics, Vol. 45, Núm. 1
2023
-
Hands-on Spectroscopy: LinkingResearch and Schools
Hands-on Science: celebrating science and science education (Universidade de Vigo), pp. 276-280
-
Una evaluación del aprendizaje universitario remoto en la pandemia de COVID-19
Innovación en la práctica educativa universitaria (Educación), pp. 545-556
2022
-
Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty
Universidade de Vigo
2021
-
Algunhas estratexias de experimentación para a aprendizaxe da óptica xeométrica
Boletín das ciencias, Año 34, Núm. 93, pp. 45-46
-
Ciencia ciudadana OdourCollect en el aula de Educación Secundaria Obligatoria utilizando la metodología ABP
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
Ciencia ciudadana en la enseñanza formal para el fomento de las vocaciones científicas
Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021: Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible
-
Developing engineering skills in secondary students through STEM project based learning
Advances in Intelligent Systems and Computing
-
Implementation of a STEAM project in compulsory secondary education that creates connections with the environment
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 44, Núm. 4, pp. 871-908
-
Inquiry through industrial chemistry in compulsory secondary education for the achievement of the development of the 21st century skills
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 9
-
Introducción a la Ingeniería Química en Enseñanza Secundaria Obligatoria utilizando indagación 5E
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
Online and remote outreach lectures on physics concepts
Hands-on science: education activities, challenges and opportunities of distant and online teaching and learning (Universidade de Vigo), pp. 214-215
-
Technologies applied to the improvement of academic performance in the teaching-learning process in secondary students
Advances in Intelligent Systems and Computing
-
Valoración de la Ecología de Aprendizaje Autorregulado Virtualizada para la Didáctica de las Ciencias de la Naturaleza durante la crisis COVID-19
Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 51, Núm. 3, pp. 375-420
2020
-
Hands-on colour: an STEAM project
Hands-on science: Science education, discovering and understanding the wonders of nature (Universidade de Vigo), pp. 307-308