Miguel Ángel
Queiruga Dios
Alumno/a tese / doutorado
Universitat de València
Valencia, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat de València (10)
2022
-
Educational robotic platform for teaching in different education levels
Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty (Universidade de Vigo), pp. 215-216
2021
-
Ciencia ciudadana OdourCollect en el aula de Educación Secundaria Obligatoria utilizando la metodología ABP
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
Ciencia ciudadana en la enseñanza formal para el fomento de las vocaciones científicas
Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021: Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible
-
Citizen science projects. An opportunity for education in scientific literacy and sustainability
Metode Science Studies Journal, pp. 61-67
-
Developing engineering skills in secondary students through STEM project based learning
Advances in Intelligent Systems and Computing
-
Implementation of a STEAM project in compulsory secondary education that creates connections with the environment
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 44, Núm. 4, pp. 871-908
-
Inquiry through industrial chemistry in compulsory secondary education for the achievement of the development of the 21st century skills
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 9
-
Introducción a la Ingeniería Química en Enseñanza Secundaria Obligatoria utilizando indagación 5E
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
Technologies applied to the improvement of academic performance in the teaching-learning process in secondary students
Advances in Intelligent Systems and Computing
2020
-
Citizen science for scientific literacy and the attainment of sustainable development goals in formal education
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 10