Publicacións (48) Publicacións de MARIA MERCEDES MAREQUE ALVAREZ SANTULLANO

2023

  1. Deciphering the role of multilingualism in creativity at university: The influence of context

    IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, Vol. 61, Núm. 3, pp. 995-1020

  2. Does gender affect qualifying decisions? Evidence from public sector audits

    Journal of Business Research, Vol. 154

2022

  1. Aspiring and inspiring: the role of women in educational leadership

    Gender in Management, Vol. 37, Núm. 8, pp. 1009-1025

  2. Estudio de la sostenibilidad en el sector hotelero español: análisis de casos a través de las webs corporativas

    La actividad turística española en 2021: innovación, digitalización, sostenibilidad y competitividad como factores de la nueva gestión turística (Síntesis), pp. 281-288

  3. Teamwork skills in higher education: is university training contributing to their mastery?

    Psicologia: Reflexao e Critica, Vol. 35, Núm. 1

2021

  1. Audit report lag. Differential analysis between Spanish SMEs and non-SMEs

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 22

  2. Exploring creative tourism based on the cultural and creative cities (C3) index and using bootstrap confidence intervals

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 9

  3. Liderazgo y actividades complementarias de los estudiantes de Magisterio

    La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes

  4. Liderazgo y actividades complemtarias de los estudiantes de Magisterio

    La educación en red. Realidades divesas, horizontes comunes.: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Libro de actas

2020

  1. Análisis de las características que influyen en los honorarios de auditoría de las PYMES españolas con problemas financieros

    Economía empresarial. Aportaciones científicas para su desarrollo: libro de resumenes del XXII Seminario Hispano Luso de Economía Empresarial. 5 y 6 de Noviembre de 2020 Facultade de C.C. Empresariais e Turismo Campus de Ourense Universidade de Vigo

  2. Creativity and Intercultural Experiences: The Impact of University International Exchanges

    Creativity, Vol. 7, Núm. 2, pp. 321-345

  3. The acquisition of teamwork skills in university students through extra-curricular activities

    Education and Training, Vol. 63, Núm. 2, pp. 165-181

  4. Tourism

    Manual of Evidence-Based Admitting Orders and Therapeutics (Elsevier), pp. 649-656

2019

  1. Audit Opinions: Are They Really Different for Family Businesses?

    SAGE Open, Vol. 9, Núm. 2

  2. Competencias económicas financieras para un ciudadano del siglo XXI

    Innovación docente e investigación en Ciencias Sociales, Económicas y Jurídicas (Dykinson), pp. 249-262

  3. Creativity among business and tourism management university students: Determining sociodemographic factors

    Creativity Studies, Vol. 12, Núm. 2, pp. 258-279

  4. Fostering creativity and communicative soft skills through leisure activities in management studies

    Education and Training, Vol. 61, Núm. 1, pp. 94-107