Publicacións (36) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2014

  1. A violencia da representación: a herdanza do discurso colonial nas imaxes contemporáneas das mulleres negras

    II Xornada Universitaria Galega en Xénero

  2. An approach to Africanness in Spanish children's literature

    New trends in children's literature research: twenty-first century approaches (2000-2012) from the University of Vigo (Spain) (Peter Lang Alemania), pp. 69-90

  3. Antígona

    La Oficina de Arte y Ediciones

  4. Antígona

    La Oficina de Arte y Ediciones

  5. Building bilingual corpora

    Advances in the Study of Bilingualism (Channel View Publications), pp. 93-110

  6. Bénédicte Ledent and Pilar Cuder-Domínguez, eds. 2012. New Perspectives on the Black Atlantic: Definitions, Readings, Practices, Dialogues

    Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 36, Núm. 1, pp. 161-165

  7. Collective nouns in english: a corpus-based study on agreement

    Building interdisciplinary knowledge: approaches to English and American studies in Spain

  8. ComplémentationS

    Peter Lang Bélgica

  9. Contrastive grammar in context: english-spanish, fluffballs-pelusas

    [Ourense] : T&T, cop. 2014

  10. Dystopic urbanites: Civilian cyborgs in transcanadian speculative fictions

    Literature and the Glocal City: Reshaping the English Canadian Imaginary (Taylor and Francis), pp. 69-82

  11. El "Quijote" for children and young adults in German: an approach to proverbs in children's and young adult literature

    New trends in children's literature research: twenty-first century approaches (2000-2012) from the University of Vigo (Spain) (Peter Lang Alemania), pp. 15-36

  12. Factors infl uencing code-switching

    Advances in the Study of Bilingualism (Channel View Publications), pp. 111-138

  13. Grammar, rhetoric and usage in English: Preposition placement 1500-1900

    Cambridge University Press, pp. 1-374

  14. HELA (Higher Education Lecturing Accreditation): : la acreditación del profesorado universitario para la docència en inglés en la Universidad de Vigo

    Nous reptes per als centres de llengües: estàndards de qualitat (Servei de Llengües Modernes de la UdG), pp. 44

  15. Interface strategies in monolingual and end-state L2 Spanish grammars are not that different

    Frontiers in Psychology, Vol. 5, Núm. OCT

  16. Introduction

    ComplémentationS (Peter Lang Bélgica), pp. 9-10

  17. Kirikú, interferencias entre Europa y Africa

    Sobre la adaptacion y más allá: trasvases filmoliterarios (Sociedad Española de Literatura General y Comparada), pp. 211-216

  18. La novela negra desde África, un ejemplo: el conocimiento del otro en "La malédiction du Lamantin" de Moussa Konaté

    La (re)invención del género negro (Andavira), pp. 301-308

  19. La vida en verso: biografía poética de Friedrich Hölderlin

    Madrid : Hiperión, D.L. 2014

  20. María del Pilar García-Mayo, María Junkal Gutiérrez Mangado and María Martínez Adrián, eds. 2013. Contemporary Approaches to Second Language Acquisition

    Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 36, Núm. 1, pp. 203-207