Facultade de Fisioterapia
Centro
Universidad de León
León, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad de León (25)
2024
-
A Cross-Sectional Observational Pilot Study of the Main Risk Factors Related to Lower Back Pain in Spanish Hospitality Workers
Safety, Vol. 10, Núm. 1
-
Conservative Treatment of Sever’s Disease: A Systematic Review
Journal of Clinical Medicine, Vol. 13, Núm. 5
-
Desarrollo práctico de un sistema de recomendaciones para promover hábitos saludables: diseño e implementación
Investigación en salud: traduciendo descubrimientos en beneficios para el bienestar (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 121-129
-
Effects of the combination of exercise and education in the treatment of low back and/or pelvic pain in pregnant women: Systematic review and meta-analysis
International Journal of Gynecology and Obstetrics, Vol. 164, Núm. 3, pp. 811-822
-
Eficacia de la combinación de ejercicio terapéutico y educación en el dolor inespecífico cervical: una revisión sistemática
Progreso en salud: avances y desafíos a través de la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 31-38
-
La identificación y evaluación de la disfagia en el ámbito de la Fisioterapia: una revisión sistemática
Explorando fronteras en salud: perspectivas integradoras para la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 219-227
-
Prevention of neck pain in adults with a Back School-Based intervention: a randomized controlled trial
Physiotherapy Theory and Practice
-
Protective effects of exercise on cardiotoxicity induced by breast cancer treatments: A systematic review and meta-analysis
Maturitas, Vol. 183
-
Rabdomiólisis inducida por entrenamiento con electroestimulación muscular
Investigación en salud: traduciendo descubrimientos en beneficios para el bienestar (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 351-357
-
Revisión de la influencia de las técnicas abdominales hipopresivos en el complejo lumbo-pélvico-coxal
Nuevos horizontes en la investigación sanitaria: abordando desafíos emergentes (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 59-68
-
The Effects of Back Schools on Non-Specific Back Pain: A Systematic Review and Meta-Analysis
Journal of Personalized Medicine, Vol. 14, Núm. 3
-
Treatment of Women With Primary Dysmenorrhea With Manual Therapy and Electrotherapy Techniques: A Systematic Review and Meta-Analysis
Physical therapy, Vol. 104, Núm. 5
2023
-
Effect of Hip Muscle Strengthening Exercises on Pain and Disability in Patients with Non-Specific Low Back Pain—A Systematic Review
Sports, Vol. 11, Núm. 9
-
Effects of a back school-based intervention on non-specific low back pain in adults: a randomized controlled trial
BMC Complementary Medicine and Therapies, Vol. 23, Núm. 1
-
Effects of back school-based intervention on non-specific neck pain in adults: a randomized controlled trial
BMC Sports Science, Medicine and Rehabilitation, Vol. 15, Núm. 1
-
Effects of exercise therapy using elastic bands on strength and pain in women with non-specific neck pain: A randomised controlled trial
Heliyon, Vol. 9, Núm. 11
-
Effects on Respiratory Pressures, Spirometry Biomarkers, and Sports Performance after Inspiratory Muscle Training in a Physically Active Population by Powerbreath®: A Systematic Review and Meta-Analysis
Biology, Vol. 12, Núm. 1
-
Efficacy of perineal massage during the second stage of labor for the prevention of perineal injury: A systematic review and meta-analysis
International Journal of Gynecology and Obstetrics, Vol. 162, Núm. 3, pp. 802-810
-
Transcranial direct current stimulation for post-stroke dysphagia: a meta-analysis
Journal of NeuroEngineering and Rehabilitation, Vol. 20, Núm. 1
2022
-
Adhesión y satisfacción percibida por los participantes a un programa teórico-practico basado en Escuela de la Espalda
Conocimientos, investigación y prácticas en el campo de la salud: enfoques metodológicos renovados (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 67-74