Intervención socioeducativa con menores en protecciónitinerarios persoais, académicos e laborais

  1. FERNÁNDEZ SIMO, Jesús Deibe
Dirixida por:
  1. Xosé Manuel Cid Fernández Director

Universidade de defensa: Universidade de Vigo

Fecha de defensa: 04 de decembro de 2014

Tribunal:
  1. María del Carmen Ricoy Lorenzo Secretaria
  2. Jesús Vilar Martín Vogal
Departamento:
  1. Análise e intervención psicosocioeducativa

Tipo: Tese

Resumo

A presente investigación nace coa pretensión de mellora da intervención socioeducativa con infancia e adolescencia con expediente no Sistema de Protección de Menores. Mocidade, que foi tutelada pola administración durante un mínimo tres anos, aporta a súa propia visión da labor dos diferentes recursos. Establécese un proceso dialóxico que supera a intencionalidade inicial do investigador. A información se obtense mediante grupos de discusión, estudos de caso e relatos de vida. A acción de todo o sistema é analizada de forma crítica. Los informantes propoñen elementos para facilitar a inserción académica dos menores en situación de risco. Analizan o proceso de transición á vida adulta e los aspectos específicos que inciden no seu itinerario laboral. As observacións dos participantes son a base para a elaboración dunha serie de propostas coas que optimizar a acción dos equipos educativos que traballan con este colectivo.La presente investigación nace con la pretensión de mejora de la intervención socioeducativa con infancia y adolescencia con expediente en el Sistema de Protección de Menores. Jóvenes, que fueron tutelados por la administración durante un mínimo tres años, aportan su propia visión de la labor de los diferentes recursos. Se establece un proceso dialógico que sobrepasa la intencionalidad inicial del investigador. La información se obtiene mediante grupos de discusión, estudios de caso y relatos de vida. La acción de todo el sistema es analizada de forma crítica. Los informantes proponen elementos para facilitar la inserción académica de los menores en situación de riesgo. Analizan el proceso de transición a la vida adulta y los aspectos específicos que inciden en su itinerario laboral. Las observaciones de los participantes son la base para la elaboración de una serie de propuestas con las que optimizar la acción de los equipos educativos que trabajan con este colectivo.This research born with the aim of improving the social and educational intervention with children and adolescents with dossier in Child Protection System. Young people, who were protected by the administration for at least three years, bring their own view of the work of the different resources. A dialogic process that exceeds the original intention of the researcher is established. The information is collected through focus groups, case studies and life stories. The action of the whole system is analyzed critically. Informants suggested elements to facilitate academic inclusion of children at risk. Analyze the process of transition to adulthood and the specific aspects that affect their working itinerary. Participants’ comments are the base for developing a set of proposals which improve the action of educational teams working with this group.