Enfrontarse aos conflitos a través da literatura xuvenilunha selección da última década

  1. Isabel Mociño González 1
  1. 1 Universidade de Vigo
    info

    Universidade de Vigo

    Vigo, España

    ROR https://ror.org/05rdf8595

Libro:
Educación social e escola: análise da última década (2006-2016)
  1. Cid Fernández, Xosé Manuel (dir.)
  2. Riveiro Olveira, Sofia (dir.)
  3. Carrera, M. Victoria (dir.)
  4. Castro Rodríguez, María Montserrat (dir.)
  5. Rodríguez Rodríguez, Jesús (dir.)
  6. Fernández de Sanmamed, Alberto (dir.)
  7. Cid, Antía (dir.)
  8. Alonso, Patricia (dir.)
  9. Candia, Francisco (dir.)

Editorial: Colexio de Educadoras e Educadores sociais de Galicia (CEESG)

ISBN: 978-84-697-7024-5

Ano de publicación: 2018

Páxinas: 637-649

Tipo: Capítulo de libro

Resumo

A importancia da lectura para comprender o mundo que nos rodea e comprendernos a nós mesmos é innegable. A través da lectura accédese a novos coñecementos, organízase o pensamento e propíciase a reflexión crítica. Un proceso fundamental na adolescencia e mocidade, etapas que adoitan ser convulsas e nas que a reafirmación da personalidade e a busca de referentes e modelos é crucial. Neste traballo propoñemos unha selección de media ducia de novelas xuvenís nas que se ficcionalizan problemáticas da sociedade actual, conflitos ante os que é preciso reflexionar cos máis novos e ofrecerlles puntos de vista diferentes a través dos que analizar as graves consecuencias de problemas como a drogadicción, o acoso escolar, a inmigración ilegal e o tráfico de persoas ou a marxinalidade en diversas expresións. Estas cuestións recréanse en novelas como A pomba e o degolado (2007), de Fina Casalderrey; Illa Soidade (2007), de An Alfaya; O lobishome de Candeán (2009), de Paula Carballeira; A cabeza de Medusa (2010), de Marilar Aleixandre; Todos somos (2013), de Marcos Calveiro; e Marxinados (2015), de Pepe Carballude. Esta selección está pensada para que os mediadores (educadores, docentes, bibliotecarios, familia, animadores culturais...) aproveiten as potencialidades da literatura como medio para propiciar a reflexión, asentar os hábitos lectores e comprender mellor a sociedade na que nos tocou vivir, pois a lectura brinda coa súa forza evocadora mundos máis libres e tolerantes. Ademais, incentivar a lectura é, se cabe, máis importante nunha sociedade dominada polos medios de comunicación de masas e as novas tecnoloxías, unha sociedade da información cada día máis desinformada e acrítica, de aí que obras coma as que se propoñen contribúan a espertar as conciencias e cuestionar a imaxe sobredimensionada que en ocasións os medios de comunicación, e o cinema en especial, lle dan a feitos e personaxes, mentres silencian, invisibilizan e deshumanizan as vítimas