TDT en España y el dividendo digital
ISSN: 1988-2696
Ano de publicación: 2012
Número: 18
Páxinas: 801-809
Tipo: Artigo
Outras publicacións en: Estudios sobre el mensaje periodístico
Resumo
This paper aims to determine the evolution of the introduction of Digital Terrestrial Television in Spain. In this country, there are three territorial levels: state, regional, and local. Each of them with its own characteristics, legislation, and licensing division. This article refers to the state level. In the digital age, more attention is being paid to technology and media than to contents. From here it�s assumed that DTT challenges should focus on improving the variety and quality of content and promoting interactivity. The issue of the digital dividend will also be addressed. Before 2015, a frequency band must be reserved for other uses, in particular for the provision of advanced electronic communications services
Referencias bibliográficas
- BUSTAMANTE RAMÍREZ, Enrique (2009): “La investigación en España sobre TDT“. Sphera Pública, nº 9. Murcia, Servicio de publicaciones de la UCAM.
- GARCÍA GONZÁLEZ, Aurora (2012): En torno a la radio. Saarbrücken, Alemania, EAE.
- FERNÁNDEZ ALONSO, Isabel et al. (2009): “Políticas de implantación de la TDT en Europa y efectos sobre la reconfiguración de los mercados de televisión. Los casos de Reino Unido, Francia, Italia y Alemania“, en Sphera Publica, nº 9. Murcia, Servicio de Publicaciones de la UCAM.
- MARZAL FELICI, Javier. y CASERO RIPOLLÉS, Andreu (2009): “Las políticas de comunicación ante la implantación de la TDT en España. Balance crítico y retos pendientes“, en Sphera Pública, nº 9. Murcia, Servicio de publicaciones de la UCAM.
- ROMÁN PORTAS, Mercedes (2005): “La televisión local en España“, en Sphera Publica nº 5. Murcia, Servicio de Publicaciones de la UCAM.
- ROMÁN PORTAS, Mercedes (2008): “Televisión digital terrestre local en Galicia“, en Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación, nº 17. Sevilla, Universidad de Sevilla.
- VIVAR ZURITA, Hipólito y GARCÍA GARCÍA, Alberto (2009): “La interactividad: concepto y factor de impulso de la TDT. Un caso práctico: Proyecto Sports ITV“, en Sphera Publica, nº 9. Murcia, Servicio de Publicaciones de la UCAM.