Los perfiles profesionales de la comunicación en los grados de de publicidad y relaciones públicas. El caso de la Universidade de Vigo

  1. Vázquez Gestal, Montse 1
  1. 1 Profesora Titular de Universidade del área de Comunicación Audiovisual y Publicidad. Facultad de Ciencias Sociales y de la Comunicación. Universidade de Vigo. Pontevedra (España)
Revista:
Vivat Academia

ISSN: 1575-2844

Ano de publicación: 2011

Número: 117

Páxinas: 217-232

Tipo: Artigo

DOI: 10.15178/VA.2011.117E.217-232 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

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Resumo

Technological progress has produced many changes in our perception of the world, interpersonal relationships, work environment and, more specifically, in the communication sphere. Taking into consideration this process, we aim to analyse how the Faculty of Social Sciences and Communication of the Universidad de Vigo is dealing with these phenomena when designing and reforming the core curriculum of its Bachelor’s Degree in Advertising and Public Relationships, which has to train future professionals in communication in a world of permanent media technology conversion.Through this specific case, the ultimate goal of this article is to assess how this degree’s course of study meets the professional requirements which are presently demanded by the job market.

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