Medidas de atención a la diversidadperspectiva del equipo de orientación específico
- Domínguez-Alonso, José 1
- Vázquez-Varela, Elia 2
-
1
Universidade de Vigo
info
-
2
Xunta de Galicia
info
ISSN: 2386-7418
Year of publication: 2015
Issue Title: XIII Congreso Internacional G-P de Psicopedagogía. Área 11: NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECIALES
Issue: 11
Pages: 1-4
Type: Article
More publications in: Revista de estudios e investigación en psicología y educación
Abstract
This study presents an analysis of the implementation of the measures of attention to the diversity of the student body at the stage of compulsory secondary education, from the point of view of professionals that make up specific guidance teams in Galicia. From a quantitative methodology, analyses of specific guidance teams views on knowledge and the frequency of use of the ordinary and extraordinary measures in attention to the diversity of the student body. The results obtained show a better understanding and frequency of use of extraordinary measures against the ordinary.
Bibliographic References
- Araque, N. y Barrio, J. L. (2010). Atención a la diversidad y desarrollo de procesos educativos inclusivos. Prisma Social, 4, pp. 1-37.
- Arnáiz, P. (2009). Análisis de las medidas de atención a la diversidad en la Educación Secundaria Obligatoria. Revista de Educación, 349, pp. 203-223.
- Domínguez, J. (2010). Atención a la diversidad en la educación primaria. Evolución y situación actual. Barcelona: Davinci Continental.
- Ferrandis, Mª V., Grau, C., y Fortes, Mª C. (2010). El profesorado y la atención a la diversidad en la ESO. Revista Educación Inclusiva, 3 (2), pp. 11-28.
- González, M. T., Méndez, R. y Rodríguez, M. J. (2009). Programas de atención a la diversidad: legislación, características, análisis y valoración. Profesorado: Revista de currículum y formación del profesorado, 13 (3), pp. 79-104.
- Sales, A., Moliner, O., y Moliner, L. (2010). Estudio de la eficacia académica de las medidas específicas de Atención a la Diversidad desde la percepción de los implicados. Estudios sobre educación, 19, pp. 119- 137.