A toma de consciencia do ritmo en Educación Infantil.Un estudo comparativo entre Dalcroze e Kodály

  1. Castiñeiras Pereira, Laura 1
  2. Díaz Pereira, María del Pino 1
  1. 1 Universidade de Vigo
    info

    Universidade de Vigo

    Vigo, España

    ROR https://ror.org/05rdf8595

Revista:
Revista de estudios e investigación en psicología y educación

ISSN: 2386-7418

Ano de publicación: 2017

Título do exemplar: XIV Congreso Psicopedagogía. Área 4: EDUCACIÓN, DESARROLLO Y PROCESOS ARTÍSTICOS

Número: 4

Páxinas: 80-84

Tipo: Artigo

DOI: 10.17979/REIPE.2017.0.04.2592 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Revista de estudios e investigación en psicología y educación

Resumo

A toma de consciencia do ritmo, constitúe unha competencia relevante para o  desenvolvemento integral do alumnado na etapa de Educación Infantil.  Por isto, o presente traballo analiza qué metodoloxía musical resulta máis eficaz para traballar dita competencia con infantes de 3 anos. Para isto, fixemos un estudo descritivo comparativo entre a metodoloxía Dalcroze, baseada no movemento, e a Kodály, sustentada no canto. 36 suxeitos de 3 anos do CEIP de Silleda participaron nesta investigación. 18 deles foron educados musicalmente con Kodály e os outros 18 con Dalcroze. Os resultados indican que o grupo Dalcroze mostrou resultados significativamente superiores. 

Referencias bibliográficas

  • Árias, M. (2006). Música y neurología. Neurología, volumen 22, nº1, p. 39-45. Recuperado de http://www.brainmusic.org/EducationalActivities/Arias_musicneuro2007.pdf
  • Arráez, J. D. (2013). Los principales métodos activos de educación musical en primaria : diferentes enfoques, particularidades y directrices básicas para el TRABAJO en el AULA. Artseduca, nº5, p. 6-21. Recuperado de https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4339750
  • Belmonte, J. (2013). La aplicación del método Dalcroze en las enseñanzas elementales del conservatorio profesional de música “Tomás de Torrejón y Velasco” de Albacete. Recuperado el 6 de Julio de 2016, del sitio web de la UNED: http://e-spacio.uned.es/fez/view.php?pid=tesisuned:Educacion-Jgonzalez
  • Carreño, A. (2010). Metodologías musicales del s. XX, aplicación en el aula. Innovación y experiencias educativas, nº37. Recuperado de http://www.csi-csif.es/andalucia/modules/mod_ense/revista/pdf/Numero_37/ANA_MARIA_PORCEL_2.pdf
  • Cuevas, S. (2015). La transcendencia de la educacion musical de principios del siglo XX en la enseñanza actual. Magister, volúmen 27, p. 37-43. Recuperado de http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0212679615000043
  • García, M. T. (2014). La importancia de la música para el desarrollo integral en la etapa de Infantil. Recuperado el 5 de Junio de http://rodin.uca.es/xmlui/bitstream/handle/10498/16696/16696.pdf?sequence=6
  • Gértrudix, F. (s.f.). Características de la educación musical en Educación Infantil. Recuperado el 1 de Julio de 2016, del sitio web de UCLM: www.sonidosimaginarios.es/docencia/didactica/documentos/tema1
  • González, I. (2014). Metodologías musicales: Aplicaciones en el aula de Educación Infantil (4 años). Recuperado el 6 de Julio de 2016, del sitio web de la Universidad de Zaragoza: http://zaguan.unizar.es/record/14400/files/TAZ-TFG-2014-566.pdf
  • Goulart, D. (2000). Dalcroze, Orff, Suzuki e Kodály Semelhanças, diferenças, especificidades. Recuperado de http://www.dianagoulart.com/Canto_Popular/Educadores.html
  • Hemsy de Gainza, V. (2003). La educación musical entre dos siglos : del modelo metodológico a los nuevos paradigmas. Recuperado el 5 de Julio de 2016, de http://docplayer.es/10190426-La-educacion-musical-entre-dos-siglos-del-modelo-metodologico-a-los-nuevos-paradigmas-dra-violeta-gainza.html
  • Hemsy de Gainza, V. (2004). La educación musical en el siglo XX. Revista musical chilena, volúmen 58, nº201, p. 74-81. Recuperado el 5 de Julio de 2016, de http://www.scielo.cl/scielo.php?pid=S0716-27902004020100004&script=sci_arttext&tlng=pt
  • Jaramillo, M. C. (2004). Métodos históricos o activos en educación musical. Lista Electrónica Europea de Música en la Educación, nº14. Recuperado de http://musica.rediris.es/leeme/revista/jorquera04.pdf
  • Lacárcel, J. (2003). Psicología de la música y emoción musical. Educatio s. XXI, nº20-21,p. 213-226. Recuperado de http://revistas.um.es/educatio/article/view/138
  • Lucato, M. (1997). La metodología Kodály aplicada a la escuela primaria. Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, nº1. Recuperado de https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=2786659
  • Maravillas, D. , y Giráldez, A., (Eds). (2007). Aportaciones teóricas y metodológicas a la educación musical. Barcelona
  • Sánez, D. (2009). Métodos pedagógico – musicales para secundaria. Revista digital para profesionales de la enseñanza, nº3, p. 1-15. Recuperado de https://www.feandalucia.ccoo.es/docu/p5sd5026.pdf
  • Sarget, M. A. (2003). La música en la Educación Infantil. Estrategias cognitivo- musicales, nº18, p.197. Recuperado de https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=1032322