Color y sexo

  1. González Conde, Dominga 1
  2. Sueiro Domínguez, Encarnación
  1. 1 Universidade de Vigo
    info

    Universidade de Vigo

    Vigo, España

    ROR https://ror.org/05rdf8595

Revista:
Revista de estudios e investigación en psicología y educación

ISSN: 2386-7418

Ano de publicación: 2017

Título do exemplar: XIV Congreso Psicopedagogía. Área 4: EDUCACIÓN, DESARROLLO Y PROCESOS ARTÍSTICOS

Número: 4

Páxinas: 102-105

Tipo: Artigo

DOI: 10.17979/REIPE.2017.0.04.2603 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Revista de estudios e investigación en psicología y educación

Resumo

Children can be influenced by gender stereotypes about colors. In relation to this fact, a study was carried out involving 50 children between 4 and 7 years of age. The main objective was to investigate how gender and information relation to it, influence in color´s use and choice by children. The results obtained reflect that the colors used are different depending on the sex of the illustration and there are differences between the favourite colors of boys and the favourite colors of girls

Referencias bibliográficas

  • Bravo, R. S. (1996). Tesis Doctorales y trabajos de Investigación Científica. Madrid: Editorial Paraninfo.
  • Karniol, R. (2011). The Color of Children´s Gender Stereotypes. Sex Roles, 119-132. http://dx.doi.org/10.1007/s11199-011-9989-1
  • Lameiras, M., Carrera, M. V., & Rodríguez Castro, Y. (2013). Sexualidad y salud. El estudio de la sexualidad humana desde una perspectiva de género. Servicio de Publicacións da Universidade de Vigo.
  • Navarro, R., Martínez, V., Yubero, S., & Larrañaga, E. (2014). Impact of Gender and the Stereotyped Nature of Illustrations on Choice of Color: Replica of the Study by Karniol (2011) in a Spanish Sample. Gend. Issues, 142-162. http://dx.doi.org/10.1007/s12147-014-9122-1
  • Pizarro, S. G.-B. (1978). El color en el arte infantil. Madrid.
  • Santillana. (2009). Juegos divertidos para el cole. Mi primera casa del saber. Madrid.