Metodología para la implantación del análisis de valor en el diseño de producto en Pymes

  1. Jorge Cerqueiro Pequeño 1
  2. Luís López Pérez 1
  3. Faustino Patiño Barbeito 1
  4. José Pose Blanco 1
  1. 1 Departamento de Diseño en la Ingeniería. E.U.I.T.I. de Vigo. Universidad de Vigo, España.
Libro:
Actas del Congreso Internacional de Ingeniería Gráfica XVI

Editorial: INGEGRAF

ISBN: 84-95475-39-1

Ano de publicación: 2004

Congreso: Congreso Internacional de Ingeniería Gráfica (INGEGRAF) = International Congress INGEGRAF (16. 2004. Zaragoza / Huesca)

Tipo: Achega congreso

Resumo

Using Value Management and Analysis techniques applied to all the stages of the design- manufacturing process, any company can achieve a better use of its creativity and innovation existing resources. For small and medium-sized companies, a method can be developed to set up those techniques without incurring in relevant inversions, allowing to test and benefit from them like big companies do, and widening the quality and costs improvement horizons for its products.