Explotación del sistema de ingresos de la Web TV de la televisión generalista en la Comunidad Andina y Cono Surla publicidad como vía clave de ingresos

  1. Francklin Rivas Echeverría 1
  2. Verónica Crespo-Pereira 2
  3. Ana Cecilia Vaca Tapia 2
  4. Valentín Alejandro Martínez-Fernández 3
  5. Beatriz Legerén-Lago 4
  1. 1 Universidad Técnica Federico Santa María, Valparaíso, Chile
  2. 2 Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Ibarra, Ibarra, Ecuador
  3. 3 Universidad de A Coruña, Facultad de Economía e Empresa, A Coruña, España
  4. 4 Universidad de Vigo, Faculta de Ciencias Sociales e da Comunicación, Pontevedra, España
Revista:
RISTI: Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação

ISSN: 1646-9895

Ano de publicación: 2020

Número: 32

Páxinas: 559-571

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: RISTI: Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação

Resumo

Generalist televisions face a digital migration that allows them to compete efficiently with new operators. This article carries out a content analysis of various websites with the objective of determining the ability of Latin American generalist television networks to monetize their content and services. In particular, the article analyzes the platforms of twenty-four private and public television networks of the member countries of both the Andean Community and Southern Cone. This work facilitates a first diagnostic status in relation to the exploitation of income from Web TV. The results show that advertising is the main source of income on web platforms.

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