Departamento: Ecoloxía e bioloxía animal

Área: Zooloxía

Grupo de investigación: Ecoloxía e Zooloxía

Correo el.: eotero@uvigo.es

Doutora pola Universidade de Santiago de Compostela coa tese Estudio faunístico, autoecológico y biogeográfico de los tunicados bentónicos de la Ría de Ferrol (Galicia) 1993. Dirixida por Dr/a. Victoriano Urgorri.

Defendín a miña tese de doutoramento na USC en 1993 sobre taxonomía e bioxeografía das Ascidiaceae, dando lugar a 9 publicacións do JCR. Despois realicei unha estadía posdoutoral de 2 anos na Harbour Branch Oceanographic Institution, Florida, co Dr Young, centrada no estudo dos efectos dos factores ambientais no comportamento larvario dos invertebrados bentónicos ademais de continuar traballando na taxonomía e bioxeografía de Ascidiaceae. Nesta etapa publicamos en Nature (1996) o desenvolvemento embrionario e larvario das Vestimentiferae, relacionándoas por primeira vez cos Poliquetos. En 1996 incorporeime ao Departamento de Ecoloxía e Bioloxía Animal da UVIGO como Auxiliar de Doutoramento onde, 16 anos despois, obtiven a Cátedra de Zooloxía. Durante a miña primeira etapa, iniciamos unha liña de investigación en ecotoxicoloxía mariña, desenvolvendo protocolos de bioensaios con embrións e larvas de invertebrados mariños, definindo límites letais e subletais para contaminantes. Ao mesmo tempo estudei a bioxeografía da ascidiofauna do hemisferio sur e investigamos o acoplamento bento-peláxico na Antártida. En 2005 comecei co estudo da bioloxía reprodutiva e da fisioloxía de invertebrados de interese comercial como percebes, berberechos e navallas que derivaron, dende 2014, en colaboración co doutor Wethey e Woodin da U. Carolina do Sur e o doutor Olabarria, na miña actual liña principal de investigación sobre o efecto dos eventos extremos no ciclo vital e na fisioloxía dos bivalvos, e a súa aplicación para facer do marisqueo unha actividade sustentable. Paralelamente estudamos os efectos do cambio global sobre as especies de substrato rochoso, incluíndo os efectos do cambio global no ciclo vital de Semibalanus balanoides e a bioloxía do mexillón invasor Xenostrobus securis. Fun PI de 5 contratos de investigación, 4 axudas a grupos de investigación competitivos (Xunta de Galicia), 4 proxectos autonómicos, 4 nacionais, 2 europeos (Programa Marie Curie COFUND; BiodivERsA3 2015-2016, EU-HORIZON 2020/MINECO), e participei. en programas de cooperación internacional. Ensino dende 1995 na licenciatura en Ciencias do Mar e nos másteres (Acuicultura e Oceanografía). Fun coordinador do programa internacional de doutoramento en Ciencias, Tecnoloxía e Xestión do Mar (DOMAR). Supervisei a 6 investigadores posdoutorais. Ademais de 10 teses dirixidas, recibín durante as súas estadías formativas a 6 doutorandos. No curso 2009-10 fun Vicerreitor de Investigación e, entre 2011-2018, Director de Captación de Talentos do CEI Campus do Mar. De 2016 a 2021 formei parte da Comisión A4 de Acreditación de Profesor Titular/Profesor (ANECA). Desde 2018 son Vicedecano da Facultade de Ciencias do Mar e vogal do Claustro Universitario dende 2010 do que fun vicepresidente dende 2010-2018.