Departamento: Bioquímica, xenética e inmunoloxía

Grupo de investigación: Xenética de Poboacións e Citoxenética

Correo el.: acraaj@uvigo.es

Web persoal: https://acraaj.webs.uvigo.es/

Doutor pola Universidade da Coruña coa tese Base genética de la inviabilidad en híbridos de las especies gemelas Drosophila koepferae y Drosophila buzzatii 1999. Dirixida por Dr/a. Horacio Naveira.

O meu obxectivo científico é profundar na comprensión do proceso de evolución dos organismos vivos. Interésanme especialmente os aspectos algorítmicos, polo que aplico un enfoque multidisciplinar que inclúe a modelización computacional e matemática. Ao longo da miña traxectoria, contribuín ao desenvolvemento de diferentes algoritmos e modelos aplicables a estudos evolutivos de diversas especies. Por exemplo, son un dos autores dun método de corrección estatística (SGoF) para o problema dos contrastes múltiples, que xorde da gran cantidade de datos xerados polas técnicas ómicas modernas. Este e outros métodos de corrección están incorporados nun programa informático chamado Myriads publicado na revista Bioinformatics (Carvajal-Rodríguez 2018). Durante 2022 publiquei un capítulo de libro dedicado a revisar diferentes métodos de corrección e o software que os implementa. O capítulo está enfocado especificamente como unha introdución para investigadores que traballan en áreas relacionadas coas ciencias da vida (CRC Press, ISBN 9780367437602). Tamén fun autor dalgúns artigos de revisión sobre simulación xenómica. Ademais, traballei na modelización e simulación de diferentes aspectos da evolución molecular en virus (VIH e VPH), realizando diversas análises e programas informáticos. Recentemente, reorientei as miñas liñas de investigación ao estudo da evolución desde o punto de vista da teoría da información. Con este enfoque estudei as causas e consecuencias da evolución da preferencia de elección de parella en poboacións naturais. Como resultado deste traballo, demostramos a perfecta adecuación do concepto de información para capturar os patróns producidos polo apareamiento non aleatorio, conectando as súas causas (en termos de propensión ao apareamiento e elección de parella) coas súas consecuencias (en termos de selección sexual e apareamiento asortativo). O desenvolvemento teórico publicouse en 3 artigos na revista Theoretical Population Biology (Carvajal-Rodríguez 2018, 2019, 2020) e os métodos desenvolvidos implementáronse nun programa informático chamado Infomating que á súa vez se aplicou recentemente nun traballo empírico realizado en colaboración co Swire Institute of Marine Science da Universidade de Hong Kong (Lau et ao 2021). Actualmente sigo avanzando no estudo da evolución desde un enfoque de teoría da información e estou a desenvolver un marco xeral que describa a selección sexual e os patróns de apareamiento asociativo.