Departamento
Filoloxía inglesa, francesa e alemá
Publicacións (26) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2006
-
"If I could just finish": identifying interruptions interactionally
A pleasure of life in words: a festschrisft for Angela Downing (Facultad de Filología), pp. 749-772
-
"This country and this race produced me": identidad personal e historia colectiva en A portrait of the artist as a young man
The Scallop of Saint James, an Old Pilgrimg's Hoard: Reading Joyce from the Peripheries = Leyendo a Joyce desde las periferias (Netbiblo), pp. 123-132
-
'Washing away their sins': unmarried motherhood in Peter Mullan's "The Magdalene sisters"
Single motherhood in twentieth-century Ireland: cultural, historical and social essays (Edwin Mellen Press), pp. 125-138
-
A Note for Future Queries on Shakespeare’s Sonnet 116: is it a Condensed Explanatory résumé of Othello’s Mistakes?
Babel A.F.I.A.L.: Aspectos de filología inglesa y alemana, Núm. 15, pp. 137-150
-
A travel adventure: English for tourism 1 (ECTS)
Servizo de Publicacións
-
Adaptación a los créditos ECTS a través de la creación y utilización de una página web.
RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, Vol. 5, Núm. 2, pp. 235-249
-
Alumnado de ámbito jurídico y enseñanza de lenguas asistida por ordenador
Anuario de la Facultad de Derecho de Ourense, Núm. 1, pp. 119-130
-
Anfibianismo y metamorfosis: estrategias de resistencia
Proceedings of the 29th internacional AEDEAN conference: [electronic resource]
-
Cinco refranes retóricos de Sancho en El Quijote de Ludwig Tieck
Paremia, Núm. 15, pp. 179-186
-
Connecting linguistic description and language teaching: Native and learner use of existential there
International Journal of Applied Linguistics, Vol. 16, Núm. 2, pp. 213-231
-
El mito como punto de partida en la obra fantástica de C.S. Lewis
Babel A.F.I.A.L.: Aspectos de filología inglesa y alemana, Núm. 15, pp. 79-104
-
Historia y tradición en la enseñanza y aprendizaje de lenguas extranjeras en Europa (III): Roma
Babel A.F.I.A.L.: Aspectos de filología inglesa y alemana, Núm. 15, pp. 43-64
-
How oral in this text?: revisiting orality through multidimensional techniques
Corpus linguistics : applications for the study of english (Anubar), pp. 483-506
-
Interlanguage transfer in a bilingual context
Adquisición y enseñanza de lenguas en contextos plurilingües: ensayos y propuestas aplicadas
-
L' imaginaire et la construction d' un espace narratif en FLE
Espacio y texto en la cultura francesa = Espace et texte dans la culture française
-
La enseñanza de la gramática en las clases de ELE de Juan Ángel de Zumarán a través de su "Grammatica" de 1634
El castellano y su codificación gramatical (Fundación Instituto Castellano y Leonés de la Lengua), pp. 803-816
-
La traducción como práctica oulipiana de la escritura
Creatividad y literatura potencial : actas de las Primeras Jornadas Hispano-francesas de Creatividad y Literatura Potencial : homenaje a Raymond Queneau (Servicio de Publicaciones), pp. 45-60
-
Las TIC en la enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera (ILE):: una herramienta online y una off-line.
RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, Vol. 5, Núm. 2, pp. 409-416
-
Lexis and leaner corpora: a study of English/Spanish false friends on the basis of the data provided by SULEC (Santiago University Leaner of English Corpus)
Studies in contrastive linguistics : Proceedings of the 4th International Contrastive Linguistics Conference Santiago de Compostela, septiembre 2005
-
Nouvelles tendances dans la composition nominale: français, allemand et espagnol mis en contraste
Studies in contrastive linguistics : Proceedings of the 4th International Contrastive Linguistics Conference Santiago de Compostela, septiembre 2005