Publicacións (26) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2006

  1. "If I could just finish": identifying interruptions interactionally

    A pleasure of life in words: a festschrisft for Angela Downing (Facultad de Filología), pp. 749-772

  2. "This country and this race produced me": identidad personal e historia colectiva en A portrait of the artist as a young man

    The Scallop of Saint James, an Old Pilgrimg's Hoard: Reading Joyce from the Peripheries = Leyendo a Joyce desde las periferias (Netbiblo), pp. 123-132

  3. 'Washing away their sins': unmarried motherhood in Peter Mullan's "The Magdalene sisters"

    Single motherhood in twentieth-century Ireland: cultural, historical and social essays (Edwin Mellen Press), pp. 125-138

  4. A Note for Future Queries on Shakespeare’s Sonnet 116: is it a Condensed Explanatory résumé of Othello’s Mistakes?

    Babel A.F.I.A.L.: Aspectos de filología inglesa y alemana, Núm. 15, pp. 137-150

  5. A travel adventure: English for tourism 1 (ECTS)

    Servizo de Publicacións

  6. Adaptación a los créditos ECTS a través de la creación y utilización de una página web.

    RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, Vol. 5, Núm. 2, pp. 235-249

  7. Alumnado de ámbito jurídico y enseñanza de lenguas asistida por ordenador

    Anuario de la Facultad de Derecho de Ourense, Núm. 1, pp. 119-130

  8. Anfibianismo y metamorfosis: estrategias de resistencia

    Proceedings of the 29th internacional AEDEAN conference: [electronic resource]

  9. Cinco refranes retóricos de Sancho en El Quijote de Ludwig Tieck

    Paremia, Núm. 15, pp. 179-186

  10. Connecting linguistic description and language teaching: Native and learner use of existential there

    International Journal of Applied Linguistics, Vol. 16, Núm. 2, pp. 213-231

  11. El mito como punto de partida en la obra fantástica de C.S. Lewis

    Babel A.F.I.A.L.: Aspectos de filología inglesa y alemana, Núm. 15, pp. 79-104

  12. Historia y tradición en la enseñanza y aprendizaje de lenguas extranjeras en Europa (III): Roma

    Babel A.F.I.A.L.: Aspectos de filología inglesa y alemana, Núm. 15, pp. 43-64

  13. How oral in this text?: revisiting orality through multidimensional techniques

    Corpus linguistics : applications for the study of english (Anubar), pp. 483-506

  14. Interlanguage transfer in a bilingual context

    Adquisición y enseñanza de lenguas en contextos plurilingües: ensayos y propuestas aplicadas

  15. L' imaginaire et la construction d' un espace narratif en FLE

    Espacio y texto en la cultura francesa = Espace et texte dans la culture française

  16. La enseñanza de la gramática en las clases de ELE de Juan Ángel de Zumarán a través de su "Grammatica" de 1634

    El castellano y su codificación gramatical (Fundación Instituto Castellano y Leonés de la Lengua), pp. 803-816

  17. La traducción como práctica oulipiana de la escritura

    Creatividad y literatura potencial : actas de las Primeras Jornadas Hispano-francesas de Creatividad y Literatura Potencial : homenaje a Raymond Queneau (Servicio de Publicaciones), pp. 45-60

  18. Las TIC en la enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera (ILE):: una herramienta online y una off-line.

    RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, Vol. 5, Núm. 2, pp. 409-416

  19. Lexis and leaner corpora: a study of English/Spanish false friends on the basis of the data provided by SULEC (Santiago University Leaner of English Corpus)

    Studies in contrastive linguistics : Proceedings of the 4th International Contrastive Linguistics Conference Santiago de Compostela, septiembre 2005

  20. Nouvelles tendances dans la composition nominale: français, allemand et espagnol mis en contraste

    Studies in contrastive linguistics : Proceedings of the 4th International Contrastive Linguistics Conference Santiago de Compostela, septiembre 2005