CISPAC
Centre de recherche interuniversitaire
Lucília
Cardoso
Publications dans lesquelles il/elle collabore avec Lucília Cardoso (19)
2024
-
Film-Induced Tourism as a Key Factor for Promoting Tourism Destination Image: The James Bond Saga Case
Administrative Sciences, Vol. 14, Núm. 5
-
The role of digital technology and sustainable practices in tourists' decision making
Promoting Responsible Tourism With Digital Platforms (IGI Global), pp. 36-59
2021
-
Topic prominence of tourism and hospitality scientific research: The case of Switzerland
Advances in Hospitality and Tourism Research, Vol. 9, Núm. 1, pp. 179-204
-
Tourism ambassadors as special destination image inducers
Enlightening Tourism: a pathmaking journal, Núm. 1, pp. 194-230
2020
-
DESTINATION BRAND GNOSIS (DBGNOSIS): AN INNOVATIVE TOOL FOR TOURISM RESEARCH
TURISMO-ESTUDOS E PRATICAS, Vol. 9, Núm. 2
-
TOURIST EXPERIENCE AND AUTHENTICITY: ANALYSIS OF FRAMINGS OF THE PROMOTIONAL FILM "CORUMBA AMAZING!"
TURISMO-ESTUDOS E PRATICAS, Vol. 9, Núm. 2
-
The Cognitive Image of Tourism Destination: The case of Porto
INTERNATIONAL JOURNAL OF MARKETING COMMUNICATION AND NEW MEDIA, Vol. 8, Núm. 14, pp. 4-22
2019
-
Communication 2.0 in the Spanish Tourism Sector: An analysis of the official tourism promotion websites
INTERNATIONAL JOURNAL OF MARKETING COMMUNICATION AND NEW MEDIA, pp. 5-25
-
Evolución y estado de la investigación en contabilidad ambiental
Contabilidad y Negocios: Revista del Departamento Académico de Ciencias Administrativas, Vol. 14, Núm. 28, pp. 36-53
-
Food tourism destinations’ imagery processing model
British Food Journal, Vol. 122, Núm. 6, pp. 1833-1847
-
Gamification in the Tourism Sector: Systematic analysis on Scopus database
INTERNATIONAL JOURNAL OF MARKETING COMMUNICATION AND NEW MEDIA, Vol. 7, Núm. 12, pp. 5-23
-
Los festivales de música como inductores de imagen de destino turístico. El caso del Festival Vodafone Paredes de Coura
Investigaciones Turísticas, Núm. 17, pp. 149-167
-
Smart tourism, smart destinations y smart tourists.
La actividad turística española en 2018: edición 2019 (Síntesis), pp. 377-380
-
The influence of sociodemographic variables on audiovisual consumption: The case of Spain
Social Sciences, Vol. 8, Núm. 8
-
Turismo deportivo de eventos. Iniciativas en la provincia de Ourense
Modelos de gestión e innovación en turismo (Thomson Reuters-Civitas), pp. 495-520
2018
-
Destination brand gnosis (DBGnosis) software: cuando analizar big data es primordial para gestionar el destino turístico
Las fuentes de información turística en foco (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 309-324
-
Gestión del agua en la agricultura. análisis de países con potencial de crecimiento
Revista agroalimentaria, Vol. 24, Núm. 47, pp. 25-42
-
Inducción de la imagen turística a través de vídeos promocionales
Las fuentes de información turística en foco (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 83-99
2011
-
Tourism destination image: reflexão sobre as principais investigações internacionais
CULTUR: Revista de Cultura e Turismo, Año 5, Núm. 2, pp. 4-18