Publicacións nas que colabora con Lucília Cardoso (17)

2021

  1. Topic prominence of tourism and hospitality scientific research: The case of Switzerland

    Advances in Hospitality and Tourism Research, Vol. 9, Núm. 1, pp. 179-204

  2. Tourism ambassadors as special destination image inducers

    Enlightening Tourism: a pathmaking journal, Núm. 1, pp. 194-230

2020

  1. DESTINATION BRAND GNOSIS (DBGNOSIS): AN INNOVATIVE TOOL FOR TOURISM RESEARCH

    TURISMO-ESTUDOS E PRATICAS, Vol. 9, Núm. 2

  2. TOURIST EXPERIENCE AND AUTHENTICITY: ANALYSIS OF FRAMINGS OF THE PROMOTIONAL FILM "CORUMBA AMAZING!"

    TURISMO-ESTUDOS E PRATICAS, Vol. 9, Núm. 2

  3. The Cognitive Image of Tourism Destination: The case of Porto

    INTERNATIONAL JOURNAL OF MARKETING COMMUNICATION AND NEW MEDIA, Vol. 8, Núm. 14, pp. 4-22

2019

  1. Communication 2.0 in the Spanish Tourism Sector: An analysis of the official tourism promotion websites

    INTERNATIONAL JOURNAL OF MARKETING COMMUNICATION AND NEW MEDIA, pp. 5-25

  2. Evolución y estado de la investigación en contabilidad ambiental

    Contabilidad y Negocios: Revista del Departamento Académico de Ciencias Administrativas, Vol. 14, Núm. 28, pp. 36-53

  3. Food tourism destinations’ imagery processing model

    British Food Journal, Vol. 122, Núm. 6, pp. 1833-1847

  4. Gamification in the Tourism Sector: Systematic analysis on Scopus database

    INTERNATIONAL JOURNAL OF MARKETING COMMUNICATION AND NEW MEDIA, Vol. 7, Núm. 12, pp. 5-23

  5. Los festivales de música como inductores de imagen de destino turístico. El caso del Festival Vodafone Paredes de Coura

    Investigaciones Turísticas, Núm. 17, pp. 149-167

  6. Smart tourism, smart destinations y smart tourists.

    La actividad turística española en 2018: edición 2019 (Síntesis), pp. 377-380

  7. The influence of sociodemographic variables on audiovisual consumption: The case of Spain

    Social Sciences, Vol. 8, Núm. 8

  8. Turismo deportivo de eventos. Iniciativas en la provincia de Ourense

    Modelos de gestión e innovación en turismo (Thomson Reuters-Civitas), pp. 495-520

2018

  1. Destination brand gnosis (DBGnosis) software: cuando analizar big data es primordial para gestionar el destino turístico

    Las fuentes de información turística en foco (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 309-324

  2. Gestión del agua en la agricultura. análisis de países con potencial de crecimiento

    Revista agroalimentaria, Vol. 24, Núm. 47, pp. 25-42

  3. Inducción de la imagen turística a través de vídeos promocionales

    Las fuentes de información turística en foco (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 83-99

2011

  1. Tourism destination image: reflexão sobre as principais investigações internacionais

    CULTUR: Revista de Cultura e Turismo, Año 5, Núm. 2, pp. 4-18