¿Qué saben los tutores del practicum de psicopedagogía sobre la acción tutorial?
-
1
Universidade de Vigo
info
ISSN: 1139-7853, 1989-7448
Ano de publicación: 2008
Volume: 19
Número: 1
Páxinas: 73-77
Tipo: Artigo
Outras publicacións en: Revista Española de Orientación y Psicopedagogía
Resumo
The contribution of the pre-professional practical training to the qualification of the psychopedagogues (guidance counsellors), and more specifically the role of the tutors within such training, has been a conern for a long time. This is the reason why a qualitative study has been undertaken in order to try to analyze the tutorial action carried out by the practicum tutors of Psychopedagogy. The content of the interviews has been analyzed showing a generalized lack of knowledge towards a non-learned role which is shared by the tutors.
Referencias bibliográficas
- Zabalza Beraza, M. A. y Cid Sabucedo, A. (2003). El portafolio como instrumento para un nuevo profesionalismo docente. Documento policopiado.
- Zabalza Beraza, M. A. (2003). Competencias docentes del profesorado universitario. Calidad y desa-rrollo profesional. Madrid: Narcea.