¿Qué saben los tutores del practicum de psicopedagogía sobre la acción tutorial?

  1. Martínez Figueira, María Esther 1
  1. 1 Universidade de Vigo
    info

    Universidade de Vigo

    Vigo, España

    ROR https://ror.org/05rdf8595

Revista:
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía

ISSN: 1139-7853 1989-7448

Ano de publicación: 2008

Volume: 19

Número: 1

Páxinas: 73-77

Tipo: Artigo

DOI: 10.5944/REOP.VOL.19.NUM.1.2008.11409 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Revista Española de Orientación y Psicopedagogía

Resumo

The contribution of the pre-professional practical training to the qualification of the psychopedagogues (guidance counsellors), and more specifically the role of the tutors within such training, has been a conern for a long time. This is the reason why a qualitative study has been undertaken in order to try to analyze the tutorial action carried out by the practicum tutors of Psychopedagogy. The content of the interviews has been analyzed showing a generalized lack of knowledge towards a non-learned role which is shared by the tutors.

Referencias bibliográficas

  • Zabalza Beraza, M. A. y Cid Sabucedo, A. (2003). El portafolio como instrumento para un nuevo profesionalismo docente. Documento policopiado.
  • Zabalza Beraza, M. A. (2003). Competencias docentes del profesorado universitario. Calidad y desa-rrollo profesional. Madrid: Narcea.