TDT en España y el dividendo digital

  1. Román Portas, Mercedes
Revista:
Estudios sobre el mensaje periodístico

ISSN: 1988-2696

Ano de publicación: 2012

Número: 18

Páxinas: 801-809

Tipo: Artigo

DOI: 10.5209/REV_ESMP.2012.V18.40959 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Estudios sobre el mensaje periodístico

Resumo

This paper aims to determine the evolution of the introduction of Digital Terrestrial Television in Spain. In this country, there are three territorial levels: state, regional, and local. Each of them with its own characteristics, legislation, and licensing division. This article refers to the state level. In the digital age, more attention is being paid to technology and media than to contents. From here it�s assumed that DTT challenges should focus on improving the variety and quality of content and promoting interactivity. The issue of the digital dividend will also be addressed. Before 2015, a frequency band must be reserved for other uses, in particular for the provision of advanced electronic communications services

Referencias bibliográficas

  • BUSTAMANTE RAMÍREZ, Enrique (2009): “La investigación en España sobre TDT“. Sphera Pública, nº 9. Murcia, Servicio de publicaciones de la UCAM.
  • GARCÍA GONZÁLEZ, Aurora (2012): En torno a la radio. Saarbrücken, Alemania, EAE.
  • FERNÁNDEZ ALONSO, Isabel et al. (2009): “Políticas de implantación de la TDT en Europa y efectos sobre la reconfiguración de los mercados de televisión. Los casos de Reino Unido, Francia, Italia y Alemania“, en Sphera Publica, nº 9. Murcia, Servicio de Publicaciones de la UCAM.
  • MARZAL FELICI, Javier. y CASERO RIPOLLÉS, Andreu (2009): “Las políticas de comunicación ante la implantación de la TDT en España. Balance crítico y retos pendientes“, en Sphera Pública, nº 9. Murcia, Servicio de publicaciones de la UCAM.
  • ROMÁN PORTAS, Mercedes (2005): “La televisión local en España“, en Sphera Publica nº 5. Murcia, Servicio de Publicaciones de la UCAM.
  • ROMÁN PORTAS, Mercedes (2008): “Televisión digital terrestre local en Galicia“, en Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación, nº 17. Sevilla, Universidad de Sevilla.
  • VIVAR ZURITA, Hipólito y GARCÍA GARCÍA, Alberto (2009): “La interactividad: concepto y factor de impulso de la TDT. Un caso práctico: Proyecto Sports ITV“, en Sphera Publica, nº 9. Murcia, Servicio de Publicaciones de la UCAM.