Turismo LGTB. Unha aproximación ao caso de Galicia

  1. Ana Belén Otero Paradela 1
  2. María Elisa Alén González 1
  3. Trinidad Domínguez Vila 1
  1. 1 Universidade de Vigo
    info

    Universidade de Vigo

    Vigo, España

    ROR https://ror.org/05rdf8595

Revista:
Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais

ISSN: 1132-2799

Ano de publicación: 2014

Volume: 23

Número: 1

Páxinas: 79-98

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais

Resumo

Este traballo aborda unha tipoloxía turística que está en auxe na actualidade: o turismo LGTB (lesbianas, gays, transexuais e bisexuais). Inicialmente, preténdese identificar os desexos, necesidades e expectativas concretas do mercado turístico homosexual, analizando os estudos existentes para, posteriormente, analizar a situación de Galicia en relación coa oferta e demanda existente mediante unha análise cualitativa xunto a un estudo exploratorio de carácter cuantitativo que complementa o primeiro. Unha vez analizados eses aspectos, este traballo pretende determinar e expoñer as directrices básicas a seguir por parte dos diferentes axentes turísticos que queiran atraer o colectivo LGTB.

Referencias bibliográficas

  • Actualidadgay.com (2012): Nova edición do GaliciaGay Spring Festival. (02/08/12). <http://www.actualidadgay.com/uncategorized/nueva-edicion-del-galiciagay-spring-fes tival/>.
  • Agencia EFE (2009): "El turismo gay, una mina de oro en tiempos de crisis", La Vanguardia, de 11/11/09. Madrid: Agencia EFE. <http://www.vanguardia.com.mx/turismogayuna minadeoro-429812.html>.
  • Agencia Europa Press (2010): El turismo gay mejora sus previsiones para la segunda mitad de 2010, según Circuit Festival (12/04/10). Madrid: Agencia Europa Press. <http://www. europapress.es/economia/noticia-economia-turismo-turismo-gay-mejora-previsiones-segunda-mitad-2010-circuit-festival-20100412131744.html>.
  • Cedrés, N. (2009): "Los turistas gay gastan un 23% más", Hosteltur.com, de 25/08/09. <http://www.hosteltur.com/62824_turistas-gay-gastan-23-mas.html>.
  • Clift, S.; Forrest, S. (1999): "Gay Men and Tourism: Destinations and Holiday Motivations", Tourism Management, 20, pp. 615-625.
  • Community Marketing, Inc. (2010): 14th Annual Gay & Lesbian Tourism Report: Exploring Tourism and Hospitality Opportunities in the Gay and Lesbian Marketplace. <www. communitymarketinginc.com>.
  • Ersoy, G.K.; Ozer, S.U.; Tuzunkan, D. (2012): "Gay Men and Tourism: Gay Men's Tourism Perspectives and Expectations", Social and Behavioral Sciences, 41, pp. 394-401.
  • Fernández Salinas, V. (2007): "Comunidad gay y espacio en España", Boletín de la AGE, 43, pp. 241-260.
  • Hughes, H. (1997): "Holidays and Homosexual Identity", Tourism Management, 18 (1), pp. 3-7.
  • Instituto de Estudios Turísticos (2010): Informe anual de Familitur 2010. Madrid: Instituto de Estudios Turísticos.
  • Jensen-Campbell, C. (2004): The Gay/Lesbian Travel Marketplace. (White Paper). San Francisco, CA: VP Marketing, USDM.net.
  • Melián González, A.; Moreno Gil, S.; Araña, J. (2011): "Gay Tourism in a Sun and Beach Destination", Tourism Management, 32, pp. 1027-1037.
  • Mintel (2000): The Gay Holiday Market. London: Mintel International Group Limited.
  • Moner, C.; Royo, M.; Ruiz Molina, M.E. (2006): "El mercado homosexual: un estudio para Cataluña", Estudios Turísticos, 167, pp. 103-129.
  • Monterrubio, J.C. (2008): "Comunidades receptoras y percepciones. Un estudio sobre turismo y sexualidad", Teoría y Praxis, 5, pp. 145-160.
  • Monterrubio, J.C.; Hughes, H.; Miller, A.; Mason, P. (2007): "Gay Men's Sexual Behaviour in a Holiday Destination", e-Review of Tourism Research (eRTR), 5 (3), pp. 56-63.
  • Muñoz, X. (2008): "El turismo gay se afianza cada vez más en el mercado", Hosteltur.com, de 22/01/08). <http://www.hosteltur.com/49604_turismo-gay-se-afianza-cada-vez-merca do.html>.
  • Pritchard, A.; Morgan, N.J. (1997): "The Gay Community: A Meaningful Market Segment?", Journal of Targetting, Measurement and Analysis on Marketing, 6 (1), pp. 9-20.
  • Pritchard, A.; Morgan, N.J.; Sedgely, D. (1998): "Reaching Out to the Gay Tourist: Opportunities and Threats in an Emerging Market Segment", Tourism Management, 19 (3), pp. 273-282.
  • Russel, P. (2001): "The World Gay Travel Market", Travel & Tourism Analyst, 2, pp. 37-57.
  • Santos Solla, X.M. (1998): "O espacio da homosexualidade en Galicia", Fluxos, 1, pp. 23-34.
  • Tebje, M. (2006): "South Africa's Promotion to the Gay Market", The Tourism Network, pp. 1-8.
  • Turespaña (2009): Análisis, cifras, tendencias y perfiles del segmento LGTB internacional. Madrid: Ministerio de Industria, Energía y Turismo. Turespaña.
  • Universidad de Huelva (2003): "La apuesta por el turismo homosexual", Revista de Turismo de la Universidad de Huelva. <http://www.uhu.es/uhutur/documentos/npturisticos2/ Turismo%20homosexual.pdf>.
  • Waitt, G.; Markwell, K. (2006): Gay Tourism. Culture and Context. New York, NY: The Haworth Hospitality Press.