Actividade física extraescolar e rendemento académico

  1. Daniel Jardón 1
  2. Encarnación Sueiro
  1. 1 Universidade de Vigo, España
Revista:
Revista de estudios e investigación en psicología y educación

ISSN: 2386-7418

Año de publicación: 2015

Título del ejemplar: XIII Congreso Internacional G-P de Psicopedagogía. Área 5: FAMILIA, ESCUELA Y COMUNIDAD

Número: 5

Páginas: 47-51

Tipo: Artículo

DOI: 10.17979/REIPE.2015.0.05.188 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

Otras publicaciones en: Revista de estudios e investigación en psicología y educación

Resumen

We want to know the extracurricular physical activity and demonstrate that this practice improves academic performance. That was a descriptive, cross-sectional, quantitative research using a questionnaire (applied to children/ as between 10 and 13 years in two primary schools) and academic notes first assessment being analyzed with SPSS/21. Results indicate that 72.3% of the students practiced extracurricular physical activities, the academic average is 6.77 notes and that BMI is around 20 kg/m2 . Significant differences (p< .05) seem to suggest that the practice of extracurricular physical activity has a positive influence on the academic performance.

Referencias bibliográficas

  • Escribano, V.; González I.; González S.; Ladrón, C. & López J. (2012). Influencia de la actividad física en el rendimiento académico dentro de la etapa de educación primaria. Universidad de Castilla - La Mancha.
  • Ponce de León, A. (1998). Tiempo libre y rendimiento académico. Logroño: Universidad de La Rioja