Publishers y publicidad digitalpluralidad de formatos

  1. López Castro, Raquel
  2. Valderrama Santomé, Mónica 1
  1. 1 Universidade de Vigo
    info

    Universidade de Vigo

    Vigo, España

    ROR https://ror.org/05rdf8595

Revista:
VISUAL REVIEW: International Visual Culture Review / Revista Internacional de Cultura Visual

ISSN: 2695-9631

Ano de publicación: 2022

Título do exemplar: Monograph: "The most current advertising"

Volume: 10

Número: 2

Tipo: Artigo

DOI: 10.37467/REVVISUAL.V9.3591 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: VISUAL REVIEW: International Visual Culture Review / Revista Internacional de Cultura Visual

Resumo

The press as media advertising has been transformed by adaptative problems to the digital language. The text explores the ways of boarding these changes in nine publishers: from digital natives to the national titles and regional coverage. It treats to prepare a complete and harmonized proposal, through a work of direct observation of the advertising formats with a comparative between the standard denominations and those used in the rates of the online press. The research sheds light on how much has been inherited from print media or the need for revision of the nomenclature.

Referencias bibliográficas

  • Avante Evolumedia (2022). Del Papel a la pantalla. La evolución de la prensa en los últimos años. AVANTE MEDIOS. https://bit.ly/3cHuq9o
  • Avante Evolumedia (2022). 1er EGM 2022-Nacional. AVANTE MEDIOS. https://bit.ly/3OF0JD4
  • Bolter, J. D., & Grusin, R. (2000). Remediation: Understanding New Media. Mit Press.
  • Bluemedia (2022). Tarifas Publicidad 2022. GRUPO HENNEO. https://bit.ly/3zavhHe
  • Cerezo, P. (2017). Dosier: En busca del modelo de negocio. (Colección: Dosieres Evoca 4). Evoca Comunicación e Imagen. https://bit.ly/3oyrKxv
  • CMVocento (2022). Tarifas publicitarias. VOCENTO. https://bit.ly/3owgYrw
  • Colino, C. (2018). Método Comparativo. Diccionario Crítico de Ciencias Sociales. THEORIA. Proyecto Crítico de Ciencias Sociales. Universidad Complutense de Madrid. https://bit.ly/3oyrKxv
  • Doval-Avendaño, M., & Martín Algarra, M. (2021). Periodismo y tecnología, tendencias de investigación y propuestas. Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 27(2), 463-480. https://dx.doi.org/10.5209/esmp.71073 DOI: https://doi.org/10.5209/esmp.71073
  • El Confidencial (2022). ¿Qué somos en El Confidencial? EL CONFIDENCIAL. https://bit.ly/3zy41nf
  • El Español (2022). Publicidad. EL ESPAÑOL. https://bit.ly/3BjMtN4
  • Bayer, E., Srinivasan, S., Riedl, E. J., & Skiera, B. (2020). The impact of online display advertising and paid search advertising relative to offline advertising on firm performance and firm value. International Journal of Research in Marketing, 37(4), 789-804. https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2020.02.002 DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2020.02.002
  • EWoman (2022). GRUPO PRENSA IBÉRICA. https://bit.ly/3PR3TFr
  • IAB (2017) I Estudio Content & Native Advertising. Interactive Advertising Bureau Spain y NPeople. https://bit.ly/3PR4s21
  • IAB (2018). Nuevos Estándares de Formatos Publicitarios. Borrador para comentarios públicos. Interactive Advertising Bureau Spain. https://bit.ly/3S0i1xm
  • IAB (2019). Nuevos Estándares de Formatos Publicitarios. Interactive Advertising Bureau Spain. https://bit.ly/3PWy25y
  • IAB (2022). Inversión Publicitaria en Medios Digitales. Interactive Advertising Bureau Spain. https://bit.ly/3b3KdyI
  • IAB (2022). Libro Blanco Audio Digital. Interactive Advertising Bureau Spain y Audoemotion. https://bit.ly/3zasVYG
  • IAB (2022). Libro Blanco del Branded Content. Interactive Advertising Bureau Spain y Fluor. https://bit.ly/3otXmEe
  • INFOADEX (2022). Resumen de la inversión publicitaria en España 2022. https://bit.ly/3zvS9SU
  • Jaramillo Sánchez, C. (2021). Análisis de los contenidos con presencia de marca en la prensa digital española. Estudio de caso: Elpais.com 2019. Doxa Comunicación, 32, 345-379. https://doi.org/10.31921/doxacom.n32a17 DOI: https://doi.org/10.31921/doxacom.n32a17
  • Las Provincias (2022). Publicidad. LAS PROVINCIAS. https://bit.ly/3vh3Fiu
  • La Voz de Galicia (2022). Tarifas publicitarias Web. LA VOZ DE GALICIA. https://bit.ly/3OzRjZu
  • Marcos Recio, J. C., García Alonso, P., & Parra Valcarce, D. (2014). La actividad informativa en los medios digitales: ¿Sobrevivirán los periódicos impresos sin publicidad? Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 20(1), 177-194. DOI: https://doi.org/10.5209/rev_ESMP.2014.v20.n1.45226
  • Manovich, L. (2005). El lenguaje de los medios de comunicación. La imagen en la era digital. Paidós comunicación 163.
  • Murray, J. H. (1999). Hamlet en la holocubierta. El futuro de la narrativa en el ciberespacio. Paidós.
  • Newman, N., Levy, D. A. L., & Kleis Nielsen, R. (2015). Reuters institute digital news report 2015. Reuters Institute for the Study of Journalism. University of Oxford. DOI: https://doi.org/10.2139/ssrn.2619576
  • Prisa (2022). Quiénes Somos. GRUPO PRISA. https://bit.ly/2DqunM6
  • Teads (2022). Contenidos in read. TEADS. https://www.teads.com
  • Thacker, E. (2004). Biomedia, University of Minnesota Press.
  • Unidad Editorial (2022). Tarifas 2022. Prensa. EL MUNDO. https://bit.ly/3cJSEQo
  • Velásquez P., & Alcides A. (2007). Convergencias en medios digitales: la labor del editor y del arquitecto de información. Signo y Pensamiento, 26(50), 174-190. https://bit.ly/3Bj21AO
  • Pooranian, Z., Conti, M., Haddadi, H., & Tafazolli, R. (2021). Online Advertising Security: Issues, Taxonomy, and Future Directions. IEEE Communications Surveys & Tutorials, 23(4), 2494-2524, https://doi.org/10.1109/COMST.2021.3078433 DOI: https://doi.org/10.1109/COMST.2021.3118271