Publicacións (571) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2024

  1. 20 anos de xogos interxeracionais en Ourense

    Revista galega de educación, Núm. 88, pp. 50-51

  2. A lingua e a literatura na educación galega: panorámica de pasado a futuro

    A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 479-492

  3. Actividades Extraescolares y Rendimiento Académico en Educación Primaria en el Medio Rural

    Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 15, Núm. 2, pp. 56-65

  4. Analysis of Socio-Emotional Competencies as a Key Dimension for Sustainability in Colombian Elite Athletes

    Sustainability (Switzerland) , Vol. 16, Núm. 5

  5. Aportaciones innovadoras desde la práctica educativa y comunitaria

    Revista de investigación en educación

  6. Assessment of Teacher Motivation, Psychometric Properties of the Work Tasks Motivation Scale for Teachers (WTMST) in Spanish Teachers

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 3

  7. Body dissatisfaction and eating disorders in acrobaticgymnasts as a function of competition level

    Nutrición clínica y dietética hospitalaria, Vol. 44, Núm. 3, pp. 65-71

  8. Can We Measure the Level of Socio-Emotional Competencies of Adolescents?

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 4

  9. Content evaluation of mobile device applications for teaching music in elementary education

    Multimedia Tools and Applications, Vol. 83, Núm. 16, pp. 49673-49688

  10. Coping and self-care: Mediating the association of job stressors with vicarious trauma and vicarious resilience

    Journal of Social Work, Vol. 24, Núm. 4, pp. 533-551

  11. Enhancing Employability Skills of Biology Graduates through an Interdisciplinary Project-Based Service Learning Experience with Engineering and Translation Undergraduate Students

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 1

  12. Enseñanza de competencias investigadoras en educadores, mediada por la tecnología en Educación Superior. Revisión sistemática

    Revista de investigación en educación, Vol. 22, Núm. 2, pp. 240-255

  13. Examining social support and self-esteem in high-performance sportswomen in Spain

    Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 19, Núm. 3, pp. 702-709

  14. Health literacy and pandemic coping in Leisure Time Monitors

    Global Health Promotion, Vol. 31, Núm. 1, pp. 15-24

  15. Interventions through Art Therapy and Music Therapy in Autism Spectrum Disorder, ADHD, Language Disorders, and Learning Disabilities in Pediatric-Aged Children: A Systematic Review

    Children, Vol. 11, Núm. 6

  16. Libro-objeto y desarrollo sostenible: percepciones del profesorado en formación de Educación Infantil

    Revista de investigación en educación, Vol. 22, Núm. 1, pp. 72-86

  17. Main characteristics of preventive postural hygiene training programs in the educational field

    Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 19, Núm. 2, pp. 631-653

  18. Neurociencia y educación:: descifrando nuevos caminos en el proceso de aprendizaje

    Pedagogía y educación, en perspectiva mesoaxiológica. Cuestiones aplicadas (REDIPE, Red Iberoamericana de Pedagogía), pp. 217-242

  19. Nuevas pobrezas y pobreza energética: perspectivas actuales y desafíos para las políticas sociales

    Tratado General de Trabajo Social, Servicios Sociales y Política Social (Tirant Humanidades), pp. 1987-2020

  20. Percepción del alumnado universitario sobre sus necesidades formativas en diversidad y ciudadanía global

    Revista de investigación en educación, Vol. 22, Núm. 1, pp. 108-125