MARGARITA ROSA
PINO JUSTE
CATEDRATICO/A DE UNIVERSIDAD TC
Publicacións (248) Publicacións de MARGARITA ROSA PINO JUSTE
2024
-
Aportaciones innovadoras desde la práctica educativa y comunitaria
coord.
Revista de investigación en educación
-
Assessment of Teacher Motivation, Psychometric Properties of the Work Tasks Motivation Scale for Teachers (WTMST) in Spanish Teachers
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 3
-
Enhancing Employability Skills of Biology Graduates through an Interdisciplinary Project-Based Service Learning Experience with Engineering and Translation Undergraduate Students
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 1
-
Percepción del alumnado universitario sobre sus necesidades formativas en diversidad y ciudadanía global
Revista de investigación en educación, Vol. 22, Núm. 1, pp. 108-125
-
Self-Esteem among University Students: How It Can Be Improved through Teamwork Skills
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 1
-
Soft Skills y autoestima y su relación con las variables formativas en el alumnado de orquestas universitarias
Revista de investigación en educación, Vol. 22, Núm. 1, pp. 59-70
2023
-
Análisis de la coherencia en la evaluación de competencias en las titulaciones de la UVigo
Innovación en la práctica educativa universitaria (Educación Editora), pp. 647-658
-
Comprender el comportamiento de rechazo escolar en la adolescencia: perfiles de riesgo y estilo atribucional ante los resultados académicos
Revista de psicodidáctica, Vol. 28, Núm. 1, pp. 35-43
-
Content evaluation of mobile device applications for teaching music in elementary education
Multimedia Tools and Applications
-
Deciphering the role of multilingualism in creativity at university: The influence of context
IRAL - International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, Vol. 61, Núm. 3, pp. 995-1020
-
Digital competence in secondary education teachers during the COVID-19-derived pandemic: comparative analysis
Education and Training, Vol. 65, Núm. 2, pp. 181-192
-
Does Use of Face Masks Influence Pain and Performance in Musicians?
Medical problems of performing artists, Vol. 38, Núm. 2, pp. 97-103
-
Evaluation of the motivational characteristics of higher education students in music from the perspective of Self-Determination Theory
Psychology of Music, Vol. 51, Núm. 4, pp. 1178-1191
-
Health literacy and pandemic coping in Leisure Time Monitors
Global Health Promotion
-
Musculoskeletal pain in musicians: does playing more than one instrument have more effect?
International Journal of Occupational Safety and Ergonomics, Vol. 29, Núm. 4, pp. 1273-1278
-
Musculoskeletal pain in musicians: prevalence and risk factors–a systematic review
International Journal of Occupational Safety and Ergonomics, Vol. 29, Núm. 2, pp. 883-901
-
Neuropedagogía y metodologías docentes inclusivas, tecnologías emergentes
Claves de la neuropedagogía (Octaedro), pp. 87-110
-
Perfiles de ansiedad del alumnado de Educación Primaria y sus estilos atribucionales en Lengua y Literatura
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 75, Núm. 1, pp. 35-49
-
Sustainable Health and Wellness: Effectiveness of a Drama Therapy Program to Improve the Wellbeing of People Affected by Mental Health Decline
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 16
-
The Development of Soft Skills through Music in Educational Contexts: A Systematic Review
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 12