Departamento: Literatura española e teoría da literatura

Centro: Facultade de Filoloxía e Tradución

Área: Literatura Española

Grupo de investigación: Ediciones y Estudios de Literatura Española

Correo el.: jmontero@uvigo.es

Doutor pola Universidad Autónoma de Madrid coa tese El Quijote y su lectura actual (quince años de estudios sobre El Quijote, 1975-1990) 1994. Dirixida por Dr/a. Pablo Jauralde Pou.

José Montero Reguera é Catedrático de Literatura Española na Universidade de Vigo, de cuxa Facultade de Filoloxía e Tradución é o seu actual Decano; profesor, tamén, nas universidades de Valladolid, Münster (Alemaña) e Carleton (Ottawa, Canadá), dirixe a revista Anales Cervantinos (CSIC, selo de calidade da FECYT). É Presidente de Honra da Asociación de Cervantistas, que presidiu entre 2004 e 2012, e director honorario de Hesperia, Anuario de Filoloxía Hispánica (UVigo), que dirixiú durante 25 anos. A súa traxectoria no campo dos estudos literarios remóntase aos anos noventa do século pasado, candoa súa monografía El Quijote y la crítica contemporánea obtivo o Premio Fernández Abril da R. A. E. (1995). Case unha ducia de libros e preto de duascentas publicacións sustentan unha intensa actividade académica e investigadora na que destacan as súas edicións das Novelas ejemplares (Penguin Clásicos, 2015), Viaje del Parnaso y poesías sueltas (R. A. E., 2016), La verdad sospechosa (R.A.E., 2019) e a súa colaboración no Quijote do Instituto Cervantes, nos seus tres saídas (Crítica, 1998; Círculo de Lectores, 2004; R. A. E., 2015).