
PABLO
DE CARLOS VILLAMARIN
TITULAR DE UNIVERSIDADE - TEMPO COMPLETO
Publicacións (54) Publicacións de PABLO DE CARLOS VILLAMARIN
2022
-
Alternativas de aloxamento turístico na provincia de Ourense: análise da evoluciónrecente da oferta e dos novos patróns deconduta da demanda nun contexto de irrupción do fenómeno das vivendas de uso turístico
Proxectos INOU 2021: Investigación aplicada na provincia de Ourense (Vicerreitoría do Campus de Ourense), pp. 9-51
-
An analysis of the efficiency of football clubs in the Spanish First Division through a two-stage relational network DEA model: a simulation study
Operational Research, Vol. 22, Núm. 3, pp. 3089-3112
-
Asymmetric effects of extreme-moderate online reviews in the language-satisfaction relationship
Tourism Management, Vol. 91
-
Nuevas opciones de alojamiento en el contexto del turismo digital: Un estudio sobre los factores que influyen en la elección de viviendas de uso turístico
La actividad turística española en 2021: innovación, digitalización, sostenibilidad y competitividad como factores de la nueva gestión turística (Síntesis), pp. 261-268
2021
-
Diagnóstico do nivel de congruencia na oferta enoturística da provincia de Ourense
Proxectos INOU 2020: Investigación aplicada na provincia de Ourense (Vicerreitoría do Campus de Ourense), pp. 145-181
-
Film tourism in Spain: Destination awareness and visit motivation as determinants to visit places seen in TV series
European Research on Management and Business Economics, Vol. 27, Núm. 1, pp. 21-31
-
Preferencias de departamentos para la realización de los Trabajos Fin de Grado (TFG)
Avances en educación superior e investigación: Volumen I
2020
-
Disclosing homogeneity within heterogeneity: A segmentation of Spanish active tourism based on motivational pull factors
Journal of Outdoor Recreation and Tourism, Vol. 30
-
Expectativas previas y valoración tras la asistencia a un evento mice. Estudio de caso de las XXV Jornadas Hispanolusas de Gestión Científica
Lurralde: Investigación y espacio, Núm. 43, pp. 459-484
-
Image of Catalonia in the Web. Does Public Perception Coincide with Desired Positioning?
INTERNATIONAL JOURNAL OF MARKETING COMMUNICATION AND NEW MEDIA, Vol. 8, Núm. 15, pp. 4-23
-
Impacto socioeconómico do campamento romano Aquis Querquennis
Proxectos INOU 2019: Investigación aplicada na provincia de Ourense (Universidade de Vigo), pp. 107-120
2019
-
Cultural differences, language attitudes and tourist satisfaction: a study in the Barcelona hotel sector
Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 40, Núm. 2, pp. 133-147
-
Efectos positivos dos programas de turismo termal provinciais na calidade de vida das persoas maiores
Proxectos INOU 2018: investigación aplicada na provincia de Ourense (Universidade de Vigo), pp. 31-52
-
Online reputation of porto hotel supply, Northern Region of Portugal
Handbook of Research on Social Media Applications for the Tourism and Hospitality Sector (IGI Global), pp. 349-366
-
Turismo deportivo de eventos. Iniciativas en la provincia de Ourense
Modelos de gestión e innovación en turismo (Thomson Reuters-Civitas), pp. 495-520
2018
-
Inducción de la imagen turística a través de vídeos promocionales
Las fuentes de información turística en foco (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 83-99
-
LEGO blocks as a gamification tool
4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON HIGHER EDUCATION ADVANCES (HEAD'18)
-
Una experiencia de aprendizaje universitario utilizando juegos de Lego
Nuevos desafíos en la enseñanza superior (Educación Editora), pp. 461-465
-
Value patterns in hoteliers establishments of galicia, Spain
Revista Venezolana de Gerencia, Vol. 23, Núm. 84, pp. 967-986
2017
-
Measuring the efficiency of the Spanish Olympic Sports Federations
European Sport Management Quarterly, Vol. 17, Núm. 2, pp. 210-225