UXIO
PEREZ RODRIGUEZ
TITULAR DE UNIVERSIDADE - TEMPO COMPLETO
Pedro
Vega-Marcote
Publicacións nas que colabora con Pedro Vega-Marcote (15)
2024
-
Developing systems thinking to address climate change
International Journal of Sustainability in Higher Education
-
La Educación para la Sostenibilidad en las enseñanzas mínimas de Educación Primaria
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 46, pp. 89-106
2023
-
Education Research Facing a Future Marked by Climate Emergency: Analysis of Recent Scientific Production
Handbook of Sustainability Science in the Future, pp. 273-298
2022
-
In Search of Transformative Learning for Sustainable Development: Bibliometric Analysis of Recent Scientific Production
Frontiers in Education, Vol. 7
-
La importancia de la alfabetización informacional en la enseñanza de las Ciencias
30 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: la enseñanza de las ciencias en un entorno intercultural
2021
-
Actitudes del profesorado en formación abordando el Cambio Ambiental Global
Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021: Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible
-
Dealing with global environmental change: the design and validation of the GEC attitude scale
Environmental Education Research, Vol. 27, Núm. 1, pp. 110-131
-
The challenge of global environmental change: Attitudinal trends in teachers-in-training
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 2, pp. 1-19
-
¿Qué competencias son necesarias para formar un profesorado comprometido con la Sostenibilidad?
Actas electrónicas del XI Congreso Internacional en Investigación en Didáctica de las Ciencias 2021: Aportaciones de la educación científica para un mundo sostenible
2020
-
Do the personal attributes of teachers in training affect their attitudes towards transformative environmental education?
Pensamiento Educativo, Vol. 57, Núm. 2, pp. 1-22
-
¿Influyen las características personales del profesorado en formación en sus actitudes hacia una educación ambiental transformadora?
Pensamiento educativo: revista de investigación educacional latinoamericana, Vol. 57, Núm. 2, pp. 2
2019
-
How can teachers be encouraged to commit to sustainability? Evaluation of a teacher-training experience in Spain
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 16
2017
-
Attitudes of preservice teachers: Design and validation of an attitude scale toward environmental education
Journal of Cleaner Production, Vol. 164, pp. 634-641
-
Tendencias actitudinales del profesorado en formación hacia una Educación Ambiental transformadora
Revista de psicodidáctica, Vol. 22, Núm. 1
2016
-
Going to action? A literature review on educational proposals in formal Environmental Education
Environmental Education Research, Vol. 22, Núm. 3, pp. 390-421